+370 41 552901

info@romuvosgimn.lt

STEAM veiklos 2024 metais

Respublikinis Teodoro Grotuso gamtos mokslų eksperimentų konkursas

Lapkričio 26 dieną „Romuvos“ gimnazijoje įvyko XV respublikinis Teodoro Grotuso konkursas, kuriame dalyvavo devynios komandos iš  Šiaulių ir kitų miestų mokyklų. Geriausiai atlikti eksperimentus sekėsi Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazistams, nuo jų nedaug atsiliko Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos komanda, o trečia vieta atiteko Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos inžinerijos III-IV kl. mokinių  komandai. Skatinamasis prizas įteiktas  Didždvario  gimnazistams.    Konkurse buvo apdovanoti ir mokiniai, geriausiai atlikę biologijos, fizikos ar chemijos užduotis. Džiaugiamės bei didžiuojamės ir savo mokyklos komanda, kuriai sekėsi ne prasčiau už geriausiai pasirodžiusiuosius, tačiau ji dalyvavo tik šeimininko teisėmis.

Į konkursą atvyko gerbiami svečiai iš VU chemijos ir geomokslų fakulteto: doc. G. Gaidukevič, dr. G. Gaidamavičienė ir dr. G. Inkrataitė. Viešnios   skaitė paskaitą tema „Šviesos chemija. Kaip ją sukurti ir pamatyti?“ bei demonstravo du eksperimentus: „Nitrilinės vatos deginimas“  ir  „Cheminis šviesoforas“.  Už vertingus prizus ir dovanas komandoms dėkojame nuolatiniam konkurso globėjui VU chemijos ir geomokslų fakultetui (prof. habil. dr. Aivarui Kareivai), VU Šiaulių akademijai, Šiaulių valstybinei kolegijai ir kt. Tikimės, kad daug patirties, žinių  ir gerų įspūdžių išsivežė mūsų svečiai iš Radviliškio Lizdeikos, Klaipėdos Baltijos ir kitų Šiaulių miesto gimnazijų.

 Gero vėjo! Ir kitų puikių susitikimų!

Pamoka kitaip!

STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.

Ie klasės mokiniai per anglų kalbos pamoką, kurią lapkričio 21 dieną vedė mokytoja Diana, rūpindamiesi miesto bendruomenės gerove, kūrė naujas poilsio ir pažinimo erdves miesto gyventojams, pasakojo apie jų veikimą ir funkcionalumą. Tokios pamokos veiklos ne tik lavina anglų kalbos kompetenciją, bet ir ugdo gimnazistų kūrybiškumą, įkvepia juos pačioms drąsiausioms idėjoms.

Anglų kalbos mokytoja Diana Misevičienė

 

Patyriminis vizitas Šiaulių valstybinėje kolegijoje: integruota informatikos ir anglų kalbos pamoka „Robotų dirbtuvės“

Lapkričio 14 dieną Šiaulių valstybinės kolegijos (ŠVK) Verslo ir technologijų fakultete vyko patyriminis vizitas – integruota informatikos ir anglų kalbos pamoka „Robotų dirbtuvės“, kurią vedė dėstytojai iš Vengrijos. Šiame inovatyviame renginyje, kuriame visi užsiėmimai vyko anglų kalba, dalyvavo III klasių gimnazistų grupė. Mokiniai pagilino robotikos žinias ir anglų kalbos įgūdžius vienu metu.

Per pamokas mokiniai dirbo su LEGO Education SPIKE robotais, kuriuos patys konstravo ir programavo. Bendraudami anglų kalba, gimnazistai mokėsi programavimo komandų ir robotikos terminų. Dirbtuvėse jie atliko kūrybines ir logines užduotis, lavino kritinį mąstymą, stiprino problemų sprendimo bei komandinio darbo įgūdžius.

Grupėms buvo skiriamos įvairios užduotys, pavyzdžiui, suprogramuoti robotus tam tikroms funkcijoms atlikti – judėti, atpažinti kliūtis ar pakelti nedidelius objektus. Šios veiklos ne tik padėjo mokiniams gilinti informatikos žinias, bet ir skatino vartoti anglų kalbą įvairiose mokymosi bei kūrybinėse situacijose. Mokiniai pabrėžė, kad buvo naudinga išmokti naujų terminų anglų kalba, o kai kurie dalyviai netgi sakė, jog tokia patirtis padėjo labiau susidomėti technologijomis ir kalbų mokymusi.

Po pamokos mokiniai dalijosi įspūdžiais ir išsakė  nuomones, kaip galėtų praktiškai išbandyti robotų konstravimą ir programavimą. Vienas iš dalyvių sakė, kad „buvo įdomu ne tik susipažinti su SPIKE robotais, bet ir mokytis programavimo anglų kalba – tai lyg dvigubas iššūkis, kuris labai įdomus ir naudingas“. Kitas mokinys teigė, kad ši patirtis padėjo jam susidomėti IT ir robotikos sritimi bei paskatino gilinti anglų kalbos žinias.

Patyriminiai vizitai svarbūs, nes jie suteikia mokiniams galimybę praplėsti savo žinias neformalioje aplinkoje, susipažinti su šiuolaikinėmis technologijomis ir ugdyti kalbinius įgūdžius. Šioje pamokoje mokiniai ne tik patobulino savo techninius ir kalbinius gebėjimus, bet ir susipažino su Šiaulių valstybinės kolegijos siūlomomis galimybėmis bei ateities perspektyvomis.

Patirtis, įgyta „Robotų dirbtuvėse“, neabejotinai pravers gimnazistams, siekiantiems  užsibrėžtų tikslų technologijų ir kalbų srityse.

Informatikos mokytoja I. Jančauskienė

 

STEAM navigacija: žemėlapių iššūkis

Rugsėjo 25 d. – spalio 2 d. gimnazijos  I klasių mokiniai vyko į  Šiaulių jaunųjų turistų centrą, kuriame buvo įgyvendinama  STEAM programa „STEAM navigacija: žemėlapių iššūkis”.

Gimnazistai susipažino su įvairiomis žemėlapių rūšimis, lavino jų sudarymo, vietovės atpažinimo ir žemėlapio skaitymo įgūdžius bei navigacinius gebėjimus, išbandė orientavimosi sportą.

Kartografija, kaip geografinio pažinimo metodas, yra mokslo ir gamybinės veiklos sritis, susijusi su STEAM mokslais, o kartografinės veiklos kūrinys, žemėlapis, yra informacijos perdavimo būdas, nesvarbu, kaip jis sudaromas: piešiant ar naudojant programinę įrangą. Mokiniams jo kūrimas  padeda  susipažinti su kartografija ir suteikia galimybę motyvuotai plėtoti STEAM mokslų – matematikos, geografijos, fizikos, informatikos –  žinias ir gebėjimus praktikoje. Žemėlapių kūrimas: tikslūs matavimai, žemėlapių mastelio modelių sudarymas, gebėjimas naudotis kompasu, įvertinti atstumą, reljefo formų aukštį, interpretuoti gamtinę ar urbanizuotą vietovę, gerina mokinių erdvinio ir loginio mąstymo įgūdžius.

Id klasės mokinės G.Jakutytės atsiliepimas apie STEAM veiklas: „Pagilinome  geografijos žinias, išbandėme orientavimosi sportą, puikiai praleidome laiką ir išmokome daug naujų dalykų, kurie padės mums geriau orientuotis tiek praktikoje, tiek teorijoje.“

Geografijos mokytoja J. Mekšriūnienė

 

Atvira pamoka „Dubysos upės ekologija“

Balandžio 19 dieną svečiuose lankėsi Dubysos aukštupio mokyklos aštuntokai. Svečiams gimnazijos mokytojai organizavo praktinius STEAM veiklų užsiėmimus. Vyko biologijos, fizikos atviros pamokos
„Dubysos upės ekologija“. Mokiniai nustatė Dubysos upės eutrofikacijos procesus, nagrinėdami mažosios plūdenos morfologinę ir anatominę sandarą bei paplitimą vandenyje. Jiems buvo smalsu sužinoti, kad jų aplinkoje auga mažiausias žiedinis augalas mažoji plūdena.

 

STEAM diena gimnazijoje

Pasaulinei Žemės dienai skirtų integruotų pamokų metu mokiniai kūrė „Mini ekosistemas“. Gimnazistai iš augalų, gyvūnų dalių, grybų ir kitų organizmų sukūrė mažas dirbtines ekosistemas, kuriose organizmai atliks savo funkcijas, todėl jie ilgai išlieka gyvybingi. Pertraukų metu vyko STEAM veiklos. Dvyliktokai demonstravo biologijos, chemijos ir fizikos eksperimentus. Juos išbandyti galėjo visi gimnazijos mokiniai ir mokytojai. Į svečius atvykę miesto aštuntokai irgi turėjo progą atlikti STEAM bandymus: per mikroskopą stebėti nematomą organizmų pasaulį, nustatyti rūgštinius ir bazinius tirpalus, atlikti fizikos bandymus.