Select Page

2024 m. spalio 14–27 dienomis Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje vyko kasmetinė visuotinė ES iniciatyva – programavimo savaitė „Code Week’24“. Tuo metu įvairių klasių mokiniai aktyviai dalyvavo kūrybinėse ir edukacinėse veiklose, kurių tikslas – gilinti  programavimo žinias, lavinti kūrybiškumą bei skaitmeninį raštingumą.

Veiklos prasidėjo spalio 11 d. pristatymo renginiu, kuriame visi dalyviai buvo supažindinti su būsima veiklų programa ir jos tikslu – skatinti mokinių domėjimąsi skaitmeninėmis technologijomis. Spalio 15 d. vyresniųjų klasių gimnazistai dalyvavo nuotolinėje edukacinėje programoje „Youth Empowered“, kur buvo aptartos ateities technologijų tendencijos ir karjeros galimybės. Tą pačią dieną vyko ir „Inžinerinis iššūkis“ – I klasių mokinių komandinis konkursas, lavinantis inžinerinį mąstymą.

Savaitės viduryje, spalio 16 d., gimnazijos mokytojos Irma Jančauskienė ir Joana Mekšriūnienė dalyvavo tarptautinėje nuotolinėje STEAM konferencijoje „EdStart 2024“, mokytojų dirbtuvėse, kuriose buvo pristatomos šiuolaikinės švietimo inovacijos ir aptarta skaitmeninių technologijų ateitis. Spalio 17 d. tarptautinėje nuotolinėje STEAM konferencijoje „EdStart 2024“, skirtoje mokiniams, vyresniųjų klasių gimnazistai turėjo galimybę išklausyti įkvepiančių pranešimų apie karjeros galimybes technologijų srityje. CERN inžinierius Lakshit Bahl ir Accenture specialistai dalijosi savo patirtimi apie darbą programavimo ir programinės įrangos srityse, skatindami mokinius siekti panašių profesinių aukštumų.

Antrą savaitę organizuotos integruotos pamokos, kuriose mokiniai derino skirtingų dalykų žinias. I klasių mokiniai per informatikos ir anglų kalbos pamoką mokėsi kurti paveikslėlius naudodami dirbtinio intelekto priemones. II klasių gimnazistai  dalyvavo integruotoje informatikos ir geografijos pamokoje, kurioje kūrė žaidimą „Atspėk ekonomiškai stiprių valstybių vėliavą“  „Python“ programavimo kalba. III klasių mokiniai įsitraukė į ES programavimo savaitės iššūkį – „Programavimo pabėgimo kambario kūrimą“, pasitelkdami „Google Forms“, „Emaze“ ir „Genially“. IV klasių mokiniai taip pat prisidėjo prie savaitės veiklų, kurdami žaidimą „Kartuvės“ „Python“ kalba.

Tą savaitę buvo įkurta MMB „Learn by Bitz“. Tai inovatyvios mokymo(-si) kortelės, sukurtos mokiniams, norintiems greitai ir patogiai įsisavinti naujas žinias. Kiekvienoje kortelėje pateikiama  svarbiausia informacija kokia nors tema, o NFC lustas suteikia galimybę rasti papildomos medžiagos, pavyzdžiui, vaizdo įrašų ar straipsnių. Šios kortelės yra kompaktiškos ir lengvos, todėl jas visada patogu turėti – mokytis galima bet kur ir bet kada!

Savaitė pasibaigė spalio 24 d. visai gimnazijos bendruomenei skirta kibernetinio saugumo viktorina, kurioje buvo  skatinama gilintis į saugų elgesį internete. Per savaitę vykdytos veiklos leido mokiniams ne tik pagilinti programavimo įgūdžius, bet ir lavinti kūrybiškumą bei inovatyvų mąstymą, apmąstyti tolesnį mokymąsi.

Informatikos mokytoja Irma Jančauskienė