Select Page

Spalio 20–31 dienomis Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje vyko tarpdalykinė programavimo savaitė „Code for Future: tvarus pasaulis skaitmeniniame amžiuje“, skirta Europos programavimo iniciatyvai Code Week 2025 pažymėti.

Savaitės tikslas – ugdyti mokinių kūrybiškumą, loginį mąstymą ir skaitmeninį raštingumą, skatinant suvokti, kad technologijos ir programavimas gali prisidėti prie tvarios ateities kūrimo.

Savaitę pradėjo radijo laida „Kas yra Code Week?“, kurioje gimnazistai pristatė Europos programavimo savaitės idėją ir gimnazijoje planuojamas veiklas. Mokiniai buvo kviečiami pasidomėti, kaip programavimas gali būti taikomas ne tik IT pasaulyje, bet ir mene, mokantis kalbų ar net gyvenimo įgūdžių.

Per integruotas pamokas tema „Dirbtinis intelektas ir tvarumas“ mokiniai nagrinėjo, kaip DI padeda stebėti miškus, analizuoti klimato kaitą ar mažinti energijos suvartojimą. Savo kūrybinius darbus jie pristatė virtualioje parodoje „Programavimas tvariam pasauliui“.

Įdomi naujovė šiemet – I–II klasių integruota programavimo ir užsienio kalbos pamoka „Pabėgimo kambario šifravimo būdai / Verschlüsselungsmethoden für Escape-Room“, kurioje gimnazistai kartu su informatikos ir vokiečių kalbos mokytojais išbandė įvairius kodavimo metodus bei kūrė užšifruotus užuominų scenarijus.

Anglų kalbos pamokose vyko diskusijos „Technology in our lives“ – mokiniai analizavo dirbtinio intelekto poveikį žmogaus gyvenimui, kalbėjo apie saugų elgesį internete, skaitmeninį pėdsaką.

 Gyvenimo įgūdžių pamokoje gimnazistai diskutavo tema „Įkalinti ekranuose: ar dar valdome technologijas, ar jos – mus?“ ir  kritiškai apmąstė savo santykį su technologijomis, jų daromą įtaką kasdieniam gyvenimui.

Trečiadienį po keturių pamokų gimnazistų laukė QR keliamas iššūkis „Code for Future“. Tai azartiškas žaidimas apie programavimą ir tvarumą, vykęs per ilgąją pertrauką. Mokiniai turėjo surasti gimnazijoje  9 QR kodus. Aštuoni kodai slėpė klausimus, o jų teisingų atsakymų raidės sudarė vieną informatikai svarbų žodį. Paskutinis QR kodas nukreipė į anketą, kur reikėjo įrašyti gautą atsakymą.

Greitis, loginis mąstymas ir atkaklumas lėmė pergalę! Pirmąsias keturias vietas laimėjo ir atmintukus gavo:

  • Milda Alsytė (IIIc),
  • Jovaras Tautkus (IIIc),
  • Kajus Aužbikavičius (IIIe),
  • Nojus Aužbikavičius (IIIe).

Žaidimas kėlė daug emocijų, lavino komandinius įgūdžius ir parodė, kad programavimas gali būti kupinas nuotykių!

Visą savaitę vyko tarptautinė STEAM konferencija „EDSTART ŠIAULIAI 2025“, skirta tiek mokytojams, tiek mokiniams. Informatikos mokytojos dalyvavo nuotolinėse dirbtuvėse, kur išklausė pristatymus apie projektinius darbus tvaraus švietimo tema.

Įvairios savaitės veiklos sujungė matematikos, dailės ir informatikos žinias – mokiniai kūrė algoritminio meno darbus, naudodami tiek geometrinius skaičiavimus, tiek kūrybinius DI įrankius. Gimnazistai įsitikino, kad programavimas – tai ne tik techninė kalba, bet ir priemonė, skatinanti mąstyti, kurti bei spręsti realias pasaulio problemas.
Mokinių įsitraukimas, mokytojų bendradarbiavimas ir tarpdalykinė integracija dar kartą įrodė, kad „Romuvos“ gimnazijos kodas – tai kūryba, tvarumas ir ateitis.

Lapkričio mėnesį gimnazijoje vyks paroda „Code Art Gallery“, kurioje bus eksponuojamos mandalos ant kompaktinių diskų ir AI sukurti vaizdai.

 

Renginio organizatorės: informatikos mokytojos Irma Jančauskienė ir Jurgita Mockuvienė

Išversti / Translate »