Select Page

Rugsėjo 23–27 dienomis Šiaulių „Romuvos” gimnazijos direktorė A. Būdvytytė ir anglų kalbos mokytoja I. Laurinėnienė dalyvavo darbo stebėjimo vizite Celje miesto Center gimnazijoje Slovėnijoje, kur pradėjo gimnazijos Erasmus+ akredituoto projekto 2024-1-LT01-KA121-SCH-000208022 veiklas. Šio vizito tikslas –  ne tik tobulinti profesinius įgūdžius, bet ir stebėti kasdienius mokyklos procesus: vadovų ir mokytojų darbą, pamokų bei užklasinės veiklos organizavimą.
Gimnazija Celje-Center yra moderni ir estetiška mokymo įstaiga Slovėnijoje, žinoma dėl savo šiuolaikiškos infrastruktūros ir inovatyvaus požiūrio į ugdymą. Virš 150 metų gyvuojantis gimnazijos pastatas yra įtrauktas į UNESCO kultūros paveldą.  Gimnazijos erdvėse, alsuojančiose unikalia atmosfera, kurią kuria senovinės architektūros elementai: storos sienos, arkiniai langai, aukštos lubos bei skliautai persipina su šiuolaikiniais reikalavimais  ugdymui. Gimnazijoje dirba apie 80 mokytojų, kurie rūpinasi įvairiapusišku mokinių ugdymu. Mokinių skaičius siekia apie 900, todėl mokykla išlieka pakankamai didelė, kad pasiūlytų platų akademinį spektrą, tačiau išlaiko glaudų bendruomeniškumo jausmą tarp mokinių ir mokytojų.

Darbo stebėjimo vizito metu buvo susipažinta su gimnazijos vadovų, administracijos, mokytojų bei metodinių būrelių, pagalbos specialistų darbo specifika. Aplankytos užsienio kalbų, gamtos mokslų pamokos bei neformalaus ugdymo veiklos, susipažinta su gimnazijos erdvėmis.
Pastebėti reikšmingi skirtumai tarp Slovėnijos ir Lietuvos ugdymo organizavimo. Slovėnijoje gimnazijos yra pavaldžios šalies Švietimo ministerijai, nacionaliniu lygmeniu yra susitarta dėl mokinių pasiekimų ir namų darbų vertinimo. Slovėnijoje vieningai susitarta, kad pusmečio ar metinius įvertinimus mokiniai gauna tik už kontrolinius darbus, kurių datos yra iš anksto paskelbtos einamaisiais mokslo metais. Nors mokinių namų darbai yra nevertinami, tačiau kiekviena pamoka prasideda nuo namų darbų aptarimo. Lankstesnė valstybinių egzaminų pasirinkimo politika: mokiniai gali pasirinkti laikyti įvairių dalykų valstybinius egzaminus keliais lygiais, net ir tų dalykų, kurių nebuvo pasirinkę studijuoti.

Pastebėta, kaip Slovėnijoje  mokiniai ugdomi prisiimti atsakomybę: gimnazijos erdvėse jie turi prižiūrėti akvariumą bei pasirūpinti žuvyčių bei vandens augalų priežiūra. Be to, Slovėnijos mokyklose yra įprasta, kad gimnazijos fojė kasdien budi patys mokiniai, tad kiekvienam mokiniui kartą per metus tenka atsakomybė pasitikti įvairius svečius bei atsakyti už tvarką ir saugumą.
Gimnazijos direktorė A. Būdvytytė turėjo progą sudalyvauti kasmetiniame Celje miesto renginyje, skirtame apdovanoti gabiausius miesto mokinius, gavusius aukščiausius įvertinimus iš valstybinių egzaminų. Kartu su Celje miesto meru ir švietimo bendruomene stebėjo apdovanojimų ceremoniją, už kurios programą buvo atsakinga Gimnazija Celje – Center.

Stebėjimo vizitas abiems gimnazijoms atvėrė naujas galimybes įgyvendinant mainų programas su Celje Center gimnazija. Vizito metu pastebėta daug panašumų: abi gimnazijos gyvuoja virš 20 metų, siekia aukštų akademinių rezultatų, aktyviai skatina meninį ugdymą, rūpinasi tvarumo ir sveikos gyvensenos projektais.Vizito metu buvo aptarti ir bendradarbiavimo tikslai būsimoms mainų programoms bei kitiems projektams. Gimnazijos bendruomenė džiaugiasi naujais partneriais Slovėnijoje, kurie neabejotinai prisidės prie gimnazijos ir jos tarptautiškumo didinimo.

 #Erasmus #mobility #jobshadowing

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Išversti / Translate »