Select Page

Šių metų birželio 15-20 dienomis keturios Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos pedagogės vyko į kvalifikacijos kėlimo kursus pagal Erasmus+ akredituoto projekto Nr. 2024-11LT01-KA121-SCH-000208022 suplanuotas veiklas Portugalijoje, Porto mieste. „Learning together“ organizacijos seminare „Konfliktų valdymas mokykloje“ dalyvavo anglų k. mokytoja I. Laurinėnienė, etikos mokytoja I. Saunorienė, geografijos mokytoja J. Mekšriūnienė ir gimnazijos direktorė A. Būdvytytė. Kursai buvo skirti gilinti pedagogų žinias apie konfliktų valdymą mokykloje, stiprinti jų bendravimo gebėjimus bei skatinti tarpkultūrinį supratimą. Kursų metu mokytojos  kartu su kolegomis iš Graikijos ir Ispanijos nagrinėjo konfliktų kilmės priežastis ir jų įtaką ugdymo procesui. Viena pagrindinių kurso minčių – konfliktai yra neatsiejama žmogaus socialinio gyvenimo dalis, todėl svarbu ne jų vengti, bet išmokti konstruktyviai juos spręsti. Mokykla, kaip mikro-lygmens visuomenė, reikalauja iš mokytojų lankstumo, gebėjimo analizuoti situacijas ir taikyti tinkamiausias strategijas, siekiant kurti harmoningą, mokymuisi palankią aplinką. Dalyvės gilinosi į konfliktų valdymo teorijas, kartu su kolegomis analizavo praktines situacijas, diskutavo apie įvairius konfliktų sprendimo būdus mokyklos kontekste. Ypatingas dėmesys buvo skirtas mokytojo vaidmeniui sprendžiant konfliktus tarp mokinių, kolegų bei bendraujant su tėvais. Kursų metu taip pat buvo plėtojamos anglų kalbos komunikacinės kompetencijos, socialiniai įgūdžiai ir dalijamasi gerąja tarptautine praktika.

Be teorinių ir praktinių užsiėmimų, mokytojos dalyvavo įvairiose kultūrinėse veiklose, kurios skatino tarpkultūrinį supratimą ir bendradarbiavimą su pedagogais iš kitų Europos šalių. Toks patyrimas ne tik praturtino dalyvių profesines žinias, bet ir atvėrė naujas galimybes tarptautiniam bendradarbiavimui bei projektų kūrimui.

Grįžusios iš kursų, mokytojos planuoja pasidalyti įgyta patirtimi su mokyklos bendruomene ir siūlyti konkrečias strategijas, kurios padėtų kurti ramesnę, darnesnę ir bendradarbiavimu grįstą mokyklos aplinką.

Šis kvalifikacijos tobulinimo kursas buvo svarbus žingsnis ne tik asmeniniame pedagogių profesiniame kelyje, bet ir siekiant kurti pozityvų, pažangų bei tarptautišką švietimo įstaigų įvaizdį Lietuvoje.

Programą finansuoja Europos Sąjunga. Pateikta nuomonė yra tik autoriaus(-ių) ir ji nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo narių požiūrį. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija už tai negali būti laikoma atsakinga.

Parengė Erasmus+ projekto vykdymo grupė