„Romuvos“ gimnazijos atstovavimas tarptautiniu mastu
Vasario 29 d., Ketvirtadienis 14:17 |
2024 m. vasario 21–22 d. Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja, projektų koordinatorė Inga Laurinėnienė dalyvavo Maltoje organizuojamame tarptautiniame „Erasmus+“ kontaktiniame seminare „Small Scale Partnerships for stronger sustainable strategies in School Sector“. Jį organizavo Europos Sąjungos programų agentūra (EUPA) - Maltos nacionalinė agentūra, kuri padeda Maltos fiziniams ir juridiniams asmenims gauti finansavimą pagal įvairias Europos Komisijos teikiamas švietimo programas. Nuo 2014 m. EUPA koordinuoja finansavimo programos „Erasmus+“ įgyvendinimą, o nuo 2017 m. EUPA taip pat koordinuoja Europos solidarumo korpuso (ESK) įgyvendinimą. Kontaktinio seminaro tikslas – suteikti dalyviams galimybę susiburti ir pasidalyti patirtimi, rasti partnerius būsimiems „Erasmus+“ mažos apimties partnerysčių projektams ir patobulinti savo įgūdžius bei žinias planuojant tarptautinius bendradarbiavimo projektus bendrojo ugdymo srityje tvarumo tema. Seminaro metu 24 dalyviai iš įvairių Europos šalių turėjo progą aptarti konkrečias idėjas mažos apimties (KA210) projektams tvarumo tema, geriau suprasti „Erasmus+“ programos reikalavimus ir finansavimo sąlygas partnerysčių projektų paraiškoms, sustiprinti ir įgyti naujų kompetencijų, reikalingų efektyviam ir kokybiškam partnerysčių projektų valdymui, susirasti partnerių tarptautiniam bendradarbiavimui bei parengti projekto paraišką, patobulinti ir sustiprinti tvarumo strategijų įgyvendinimą savo organizacijose. Nagrinėjant šiuo metu švietimo bendruomenei aktualią temą - darnaus vystymosi švietimas: besikeičiančios mokyklos ir bendradarbiavimo partnerystės siekiant ekologiškesnės ateities, seminaro dalyviai buvo supažindinti su GreenComp: Europos tvarumo kompetencijų sistema, kuri suteikia bendrą pagrindą besimokantiesiems ir gaires pedagogams, nes joje sutartinai apibrėžiama, ką reiškia tvarumas kaip kompetencija. Ši sistema atitinka didėjantį žmonių poreikį tobulinti ir ugdyti žinias, įgūdžius ir požiūrį, kad jie galėtų gyventi, dirbti ir veikti tvariai. Ji skirta švietimo ir mokymo programoms - mokymuisi visą gyvenimą - remti. Taip pat besimokantiesiems, nepriklausomai nuo amžiaus ir išsilavinimo lygio bet kokioje mokymosi aplinkoje - formaliojo, neformaliojo ar savaiminio. Darnaus vystymosi gebėjimai gali padėti besimokantiesiems tapti sistemiškai ir kritiškai mąstantiems, taip pat ugdyti gebėjimą veikti ir sudaryti žinių pagrindą visiems, kuriems rūpi dabartinė ir būsima planetos būklė. Ypatingas dėmesys skirtas iššūkiams, kuriuos patiria besikeičiančios mokyklos transformacijų laikotarpyje. Aukštojo mokslo institucijų pertvarkymas kuriant bendradarbiavimo centrus švietimo vystymuisi ir pasaulinio pilietiškumo ugdymo srityje turės įtvirtinti švietimo vystymuisi ir globalaus pilietiškumo ugdymo vaidmenį mokyklose kaip kritinės refleksijos erdvę ir galimybę siekiant socialinės transformacijos. Šie procesai turėtų ne tik padėti visiems prisitaikyti prie pokyčių, bet ir įgalinti švietimo bendruomenes ugdyti gebėjimus transformuotis ir keistis, kad būtų galima kurti tokią visuomenę, kokios siekiame. Tam, kad švietimo bendruomenės galėtų sklandžiai įveikti šiuos iššūkius bei darniai prisitaikyti prie pokyčių, reikalingas glaudus bei darnus bendradarbiavimas tarptautiniu lygmeniu, pasikeitimas gerąja patirtimi tarp mokyklų partnerių bei bendrų strategijų laikymasis siekiant užsibrėžtų tikslų. Seminaro dalyviai aktyviai dirbo grupėse, aptarė svarbiausius iššūkius ir bandė kurti bendrus planus, tarėsi dėl tolimesnio bendradarbiavimo. Anglų kalbos mokytoja Inga Laurinėnienė seminaro dalyviams pristatė gimnazijoje vykdomus projektus bei ateities siekius plėsti bendradarbiavimą tarptautiniu mastu. Seminaro metu dalyviai susipažino su Maltos istorija, kultūriniu bei tautiniu paveldu, aplankė Valetos - Maltos sostinės ir pagrindinio uostamiesčio įžymiausias vietas bei istorinius paminklus. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.