Holistinis ugdymas – kelias į kiekvieno mokinio sėkmę
Projekto lygmuo tarptautinis,
Projekto pavadinimas „Holistinis ugdymas – kelias į kiekvieno mokinio sėkmę“.
Projekto vadovas gimnazijoje Rita Švedienė
Fondas Švietimo mainų paramos fondas
Projekto dalyviai:
1. Mokytojai : Rita Švedienė, Diana Nemeikienė, Ingrida Saunorienė, Nijolė Bružaitė, Renata Baltraitienė
2. Mokiniai – vykdytojai (pavardės arba klasės ir mokinių skaičius) --
3. Mokiniai - dalyviai : 1-4 klasės ~ 200 mokinių
4. Partneriai
Projekto vykdymo terminas 12 mėn. nuo 2018-06-01 iki 2019-05-31
Projekto tikslai: 1. Išanalizuoti esamą situaciją gimnazijoje apie holistinio ugdymo žinias, praktinio taikymo galimybes ir sukurti holistinio ugdymo programą, kurią mokytojai integruotų į savo mokomuosius dalykus arba jos pagrindu parengtų pasirenkamojo dalyko programą.
2. Skatinti gimnazijos mokytojus dalintis gerąja patirtimi apie holistinio ugdymo koncepciją, inicijuoti juos kurti ir pristatyti metodinę medžiagą gimnazijos mokytojų darbų parodoje.
3. Sukurti ir pristatyti gimnazijos bendruomenei priemones, kurios padėtų įgyvendinti holistinio ugdymo koncepciją gimnazijoje (darbo su mokiniais, turinčiais mokymosi sunkumų, rekomendacinių priemonių rinkinį, kuris padėtų mokytojams skatinti mokinius; motyvacinį leidinį "Renkuosi džiaugsmą"; užsiėmimą "Džiaugsmo valanda")
4. Integruoti į ugdymo turinį technologijomis grindžiamas veiklas, kurios padėtų šiuolaikiškai ir įdomiai organizuoti ugdymo procesą, teoriją siejant su praktika.
5. Skatinti visus bendruomenės narius (mokinius, jų tėvus, mokytojus) kūrybiškai įsitraukti į gimnazijos aplinkų kūrimą.
6. Skatinti mokymosi ne mokykloje įgyvendinimą, sąmoningą ateities planavimą, rengiant karjeros planus, sukurti įmonių ir organizacijų pasiūlą, kuriose gali būti organizuojamas mokymasis ne mokykloje.
7.Taikant holistinio ugdymo principus, siekti kiekvieno mokinio asmeninės pažangos, mokymosi patiriant džiaugsmą bei užtikrinti sėkmingą adaptaciją pereinant iš progimnazijų į gimnaziją.
Projektinė veikla (mėnesiais)
Projektinės veiklos laukiami rezultatai ir nauda gimnazijos bendruomenei
Poveikis projekto dalyviams:
*projekto dalyviai kurs programas, kuriose sujungs akademinį mokymą su holistinio ugdymo idėjomis: charakterio stiprinimo, kūrybiškumo, geros savijautos formavimo, mokymu per pažinimą ir įspūdį;
*gebės kurti metodines priemones, kurių naudojimas padės kiekvienam vaikui atskleisti savo unikalius poreikius ir įgūdžius;
*patobulinę kūrybiškumo kompetenciją, sutelks gimnazijos bendruomenę įsitraukti į gimnazijos aplinkų kūrimą;
*projekto dalyviai gebės į ugdymo turinį integruoti technologijomis grindžiamas veiklas, kurios padės organizuoti ugdymo procesą, teoriją siejant su praktika, skiepijant holistinio pasaulio suvokimą;
* psichologinės, bendrosios, kalbinės bei tarpkultūrinės kompetencijos, patobulintos tarptautiniame kontekste suteiks daugiau pasitikėjimo savimi ir privalumų išsaugant darbo vietą;
*dirbdami tarptautinėse grupėse ir atlikdami įvairias užduotis, mokytojai geriau pažins įvairių šalių mokymosi aplinką, kultūrą bei mentalitetą.
Poveikis ugdymo institucijai (gimnazijai):
* sukurta ir įgyvendinama holistinio ugdymo idėjomis pagrįsta programa suteiks institucijai išskirtinumo;
*bus pagerintos gimnazijos tobulintinos sritys: ugdymo įvairovė, aplinkų bendrakūra ir mokymasis ne mokykloje;
*sustiprinta ir išplėtota socialinė partnerystė su Šiaulių miesto ir rajono progimnazijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, miesto įmonėmis, įstaigomis suteiks galimybę ugdymą organizuoti ne mokykloje;
*holistinio ugdymo idėja, su kuria susipažins gimnazijos mokytojai, suteiks jiems galimybę naudoti akademinį mokymą per įspūdį, emocijas, kūrybą, talentų ir gebėjimų plėtojimo visumą, siekiant mokyti vaikus patraukliau, įdomiau, natūraliau;
*gimnazijos bendruomenė kurdama "Džiaugsmo knygą" ir dalyvaudama veiklose "Džiaugsmo valanda" patirs daugiau teigiamų emocijų, išmoks pasidžiaugti sėkme, o tai prisidės prie kiekvieno bendruomenės nario geresnės savijautos, sustiprės bendruomeniškumo jausmas;
*bus sukurtas priemonių rinkinys, parengtas pagal sąmoningumo ugdymo (Mindfulness) filosofiją, kuris padės mokytojams motyvuoti mokinius sėkmei;
* remiantis holistinio ugdymo koncepcija bus integruotos technologijomis grindžiamos veiklos, kurios mokymąsi darys patrauklesnį ir įdomesnį, artimesnį šiuolaikiniam mokiniui;
*bus užmegzti tarptautiniai ryšiai su užsienio mokyklomis, kurie skatins bendradarbiavimą įvairiose srityse ir naujų projektų kūrimą;
*mokytojai bus skatinami dalyvauti panašiose kvalifikacijos kėlimo veiklose;
*gimnazijos vystymosi strategija , misija, vizija remsis holistinio ugdymo filosofija;
Poveikis mokiniams:
*mokymasis taikant holistinio ugdymo filosofiją mokiniams taps patrauklesnis ir suteiks daugiau teigiamų emocijų, pasitikėjimo savimi, sužadins smalsumą mokslui;
*holistinio ugdymo programos integravimas į formalų ir neformalų ugdymą padės mokiniams sėkmingiau adaptuotis pereinant iš progimnazijų į labiau akademinį mokymąsi gimnazijoje;
*sistemingai pildydami karjeros planus, mokiniai formuosis sąmoningo pasirinkimo įgūdžius;
*veiklos, organizuojamos mokiniams ne mokykloje, padės jiems geriau sieti teorines žinias su praktika, geriau susipažinti su įvairių technologijų panaudojimu, mokymasis per įspūdį bus patrauklesnis;
*holistinio ugdymo idėjomis pagrįstos programos taikymas skatins mokinius ne tik išmokti pagrindinių dalykų, tačiau mokys juos kaip mokytis, kaip išplėtoti visus savo įgūdžius ir sustiprinti stipriąsias puses. Tai mokys mokinius susieti mokomuosius dalykus, randant ryšį tarp jų, pasitelkiant visų mokomųjų dalykų žinias, kūrybiškai atlikti užduotis ar spręsti problemas;
*dalyvaudami gimnazijos aplinkų bendrakūroje mokiniai pasijus svarbūs, patirs džiaugsmą, realizuos savo kūrybinius gebėjimus, idėjas, o tai jiems užtikrins saugumo ir pasitikėjimo savimi jausmą;
*mokymasis taps labiau patirtinis, organiškas, kooperatyvus;
*mokiniai bus skatinami dalyvauti tarptautiniuose projektuose, kurių metu ugdysis tarpkultūrines kompetencijas, kalbinius, komunikacinius bei socialinius įgūdžius;
Teigiamas ilgalaikis poveikis:
*Svarbiausia ugdymo procese yra mokiniai, kurie plėtos geresnius bendravimo ir socialinius įgūdžius bei taps labiau pasitikinčiais savimi. Mokiniai mokykloje jausis gerai, jie nebijos mesti iššūkį mokomiesiems dalykams, nes mokymasis taps mėgiama veikla, kuri teiks teigiamas emocijas, o vidinė motyvacija skatins juos būti įdomiais, smalsiais ir tapti novatoriškais ateityje.
*Matydami mokinių patiriamą mokymosi sėkmę, džiaugsmingą mokymąsi ir sąmoningus pasirinkimus, mokytojai patirs pasitenkinimą darbu, išgyvens teigiamas emocijas, formuosis abipuse pagarba paremti santykiai.
* Plėtojama Holistinio ugdymo filosofija, sklaida skatins mokytojus domėtis pozityvaus ugdymo švietimo koncepcija.
Projektinės veiklos sklaida (mokyklos internetinis puslapis, informacinis televizorius, projekto kampelis kabinete, projektiniai renginiai, projekto pristatymas bendruomenei salėje, per mokyklos radiją, TV, elektroniniame leidinyje, miesto ar respublikinėje spaudoje, ir t.t.)
Projekto rezultatų sklaida gimnazijos bendruomenei:
* informacija apie projektines veiklas bus pristatyta gimnazijos internetinėje svetainėje, informaciniame televizoriuje, gimnazijos laikraštyje bei informaciniame stende;
* bus parengti pranešimai gimnazijos mokytojams ir administracijai apie holistinį ugdymą ir motyvuojančios mokymo/si aplinkos kūrimą;
* bus vedamos atviros pamokos, kuriose praktiškai taikysime įgytas žinias;
* bus organizuotas simpoziumas apie holistinį ugdymą;
* bus organizuotas seminaras;
* bus sukurtas naujas eTwinning projektas;
* bus parengta knyga "Džiaugsmo knyga".
Projekto rezultatų sklaida už gimnazijos ribų:
* bus parengti informaciniai pranešimai miesto užsienio kalbų, informacinių technologijų, karjeros specialistų, socialinių pedagogų susirinkimuose;
* bus organizuojami praktiniai užsiėmimai, diskusijos su gimnazijos socialiniais partneriais (bendradarbiaujančiomis progimnazijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, įmonėmis, įstaigomis )
* esant galimybei, bus paruošti pranešimai miesto, respublikinėse bei tarptautinėse konferencijose;
*bus organizuota konferencija " Šiuolaikinės pedagoginės paradigmos nuostatos besikeičiančioje visuomenėje";
• apie projekto veiklas ir rezultatus bus parengti straipsniai Šiaulių miesto ir respublikinėje spaudoje ir/ar elektroninėje spaudoje.
Kada (mėnuo, savaitė) norėtumėte pristatyti savo projektą projektiniame stende (II aukšte )
2019-04/05 mėn.
Projekto vadovas gimnazijoje
Rita Švedienė