Joomla slideshow module from joohopia
  • Pradžia
  • Struktūra ir kontaktai
    • Informacija apie gimnaziją
    • Gimnazijos struktūra
    • Savivalda
      • Gimnazijos taryba
      • Mokytojų taryba
      • Mokinių seimas
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
      • Teisės aktai reguliuojantys švietimą
      • Gimnazijos veiklą reglamentuojantys norminiai teisės aktai ir tvarkos
    • Teisės aktų projektai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Veiklos sritys
    • Formalusis ugdymas
      • Ugdymo organizavimas
      • Pamokų tvarkaraštis
      • Projektai
        • Bendra informacija
        • Tarptautiniai
          • Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps”
          • Europe in motion
          • „Keisdamiesi keičiamės“
          • PLURICLIL
          • „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“
          • DAF-IMMERSION
          • Erasmus+ projektas „Aliisa"
          • Robot mission: protecting marine wildlife from OP2
        • Respublikiniai
          • Kokybės krepšelis
          • Mes rūšiuojam
          • Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas
          • JUGEND DEBATTIERT MOSO
          • „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
        • Gimnazijos
        • Archyvas
          • Tarptautiniai
          • Respublikiniai
          • Miesto
          • Gimnazijos
      • Mokomieji dalykai
        • Fizinis ugdymas, menai ir technologijos
        • Gamtos mokslai (biologija, chemija, fizika)
        • Lietuvių kalba
        • Matematika ir informacinės technologijos
        • Socialiniai mokslai (etika, tikyba, istorija, geografija, ekonomika)
        • Užsienio kalbos
      • Pasiekimai
      • Modulių, pasirenkamųjų dalykų, projektų pasiūla
    • Neformalusis švietimas
      • Būreliai
      • Tradiciniai renginiai
    • SKU kalendorius
    • Veiklos įsivertinimas. Ataskaitos
    • STEAM
    • UTA (ugdymo turinio atnaujinimas)
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
      • 2023–2025-ųjų metų strateginis veiklos planas
      • 2022 metų veiklos planas
      • Vadovų darbotvarkė. Mėnesio veiklos planas
      • Administracijos posėdžių planas 2022 m.
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Bendradarbiavimas
    • Darbuotojų skatinimas ir darbo pareigų pažeidimai
    • Korupcijos prevencija
    • Darbo pasiūlymai
    • Ūkio subjektų priežiūra
    • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    • Asmens duomenų apsauga
  • Paslaugos
    • Pagalba mokiniui
    • Biblioteka
    • Visuomenės sveikatos specialistas
    • Socialinis pedagogas
    • Psichologas
    • Karjeros specialistas
    • Valgykla
    • Išduodami dokumentai
    • Gimnazijos sporto salės ir sporto aikštynų užimtumo grafikai
    • Mokamos paslaugos
  • Nuorodos

STEAM VEIKLOS 2021 METAIS

 

Renginiai: akcijos, festivaliai, konkursai:

Rugsėjo 10 d. antrų klasių mokiniai vyko į mokslo festivalio renginius „Ar esi alergiškas“ ir „Kas tie titnagdubliai ir kodėl jie įdomūs?“ Gimnazistai sužinojo, kad kiekvieną minutę žmogus įkvepia nuo 100 iki 1000 bioaerozolio dalelių. Tai žiedadulkės, sporos, virusai, kitos mažos biologinės kilmės dalelės, galinčios sukelti alergiją, astmą ir kitas ligas. Mokiniai susipažino su ore dažniausiai pasitaikančiais alergenais, jų dydžiu ir kaip jie gali paveikti miegą, šventes, poilsio, kasdienines veiklas. Gimnazistai mikroskopinius preparatus gamino ir pro mikroskopus stebėjo ir titnagdumblius bei kitus gėluose vandenyse gyvenančius dumblius, aptarė jų reikšmę klimato kaitai, evoliucijai. Sužinojo, kaip susidaro stori Žemės klodai iš diatomito. Daugelis nustebo išgirdę, kad diatomitas naudojamas sprogstamoms medžiagoms pagaminti, titnagdumblių kiautukai - švitriniam popieriui išgauti ir tapetų raštams sukurti. Šias veiklas organizavo lektorius dr. M. Kazlauskas ir prof. I. Šaulienė VU Šiaulių akademijos laboratorijose. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė

 

Gyvenkime taupiai ir atsakingai. Rūšiuokime elektros ir elektronikos atliekas.

Spalio 25 - lapkričio 8 dienomis galite atnešti senus, nebenaudojamus elektros ir elektronikos prietaisus į gimnazijos 215 kabinetą.

Šios atliekos bus panaudotos perdirbimui. Akcijoje gali dalyvauti visi gimnazijos bendruomenės nariai.

 

Birželio 1D, 1C ir 2A, 2C klasės mokiniai turėjo progą sužinoti, kaip biocheminiai procesai padeda kurti maisto produktus. KTU dr. Viktorija Eisinaitė gimnazistams vedė užsiėmimą „Kodėl vafliai taškūs, o varškė grūdėta”. Mokslininkė kalbėjo, kad maisto produktų tekstūra priklauso nuo biologinių procesų, bet juos gali pakeisti nauji chemijos technologiniai procesai: priedai, naujos technologijos. Įdomu buvo sužinoti, kaip gaminamas margarinas, majonezas, saldainiai. Mokiniai išsiaiškino, kuo skiriasi liofilizazija nuo džiovinimo oru bei pritaikė džiovintų vaisių savybes mityboje, susiejo su sveiku gyvenimo būdu. Gimnazistai labiausiai susižavėjo maisto produktais, pagamintais remiantis 3D technologijomis. Mėsa, dešrelės ir kitas maistas, atspausdintas 3D aparatu, jau dabar naudojamas kosmose ir personalizuotai mitybai. Kita paskaita „Super ekstra moto grafo ultra siautulingai – modernios optikos reiškiniai“ sudomino jaunuosius klausytojus savo sudėtingais fizikiniais inžineriniais sprendimais, kurie taikomi kosmose ir įvairiose pramonės bei medicinos srityse (užsiėmimo autorius KTU profesorius dr. T. Tamulevičius).Neįprastai pateiktos biologijos, fizikos ir chemijos žinios bei jų taikymas padėjo mokinimas geriau suprasti gamtos mokslų galimybes, praplėsti akiratį.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė


 

Birželio 3 d. vyko IT hakatonas „Robotika ir (ne)dirbtinis intelektas“. Renginio dalyviai gimnazijos ir „Romuvos“ progimnazijos mokiniai, organizatorės - progimnazijos IT mokytoja R.Nemanienė gimnazijos IT mokytoja N.Bružaitė.
Mokiniai hakatonui ruošėsi iš anksto: parengė vieni kitiems klausimynus apie robotiką, naudodami įrankį Kahoot, sukūrė 3D robotų modelius, galvojo, kokias veiklas atliks jų nauji kūriniai. O idėjos tikrai įdomios: robotai-padavėjai, namų tvarkytojai, masažuotojai po sunkaus darbo, vaikų auklės, žoliapjovės, valdomos mobiliais telefonais, žiedadulkių surinkėjai, gamtos švaros prižiūrėtojai. Mokiniams taip pat pristatyta, kas yra hakatonas, jo istorija bei kas yra dirbtinis intelektas.
Puikios idėjos, nuskambėjusios renginio metu, kokius būtų galima sukurti robotus, gal ir taps kada nors realybe.

IT mokytoja N.Bružaitė

 

„Romuviečių sėkmė respublikinėje fizikos olimpiadoje“

Sveikiname ir didžiuojamės gimnazistų pasiekimais respublikinėje fizikos olimpiadoje - 4 C klasės mokinys Justinas Turčak laimėjo pirmąją vietą, o 1B klasės mokinys Karolis Pažarauskas apdovanotas pagyrimo raštu.
Justinui linkime sėkmės laikant valstybinius brandos egzaminus, o Karoliui sėkmės kituose turnyruose.

Fizikos mokytojas Romualdas Uža


„Pasaulinė Žemės diena“

Tie, kurie šalia mūsų, padeda išlikti ir mums, žmonėms. Pasaulio grožis ir trapumas atsiskleidžia tik tuomet, kai juo domiesi ir prie jo prisilieti.
Gimnazistai, dalyvaudami įvairiose veiklose, entuziastingai minėjo Pasaulinę Žemės dieną.
2-3 klasių mokiniai dalyvavo respublikiniame projekte „Tavo žinia žmonijai“. Jie sukūrė tris filmukus, kurių vizija - sąmoninga, taiki žmonija sveikoje Žemės planetoje. Nuoroda video https://www.instagram.com/tavoziniazmonijai/.
Kovo 4 dieną 2A klasė dalyvavo praktiniame užsiėmime „Popierius iš arčiau”, kuriame galėjo pasigaminti popierių su vandenženkliu iš paprastų medžiagų.
Gimnazistai aktyviai įsitraukė ir į akciją „Inkilai Beržynėlio parke”. 1-3 klasių mokiniai kartu su tėveliais gamino inkilus uoksiniams paukščiams - 4 kl. mokiniai saugiai įkels juos į medžius prie mokyklos.
Be to, gimnazistai rūšiuoja tai, kas užsiliko po žiemos: nebenaudojamus kompiuterius ir kitus elektros bei elektronikos prietaisus.
Užsiėmimo „Spalvos magija gyvūnų pasaulyje” metu 1B klasės mokiniai teoriškai ir praktiškai susipažino su gamtos spalvomis, sužinojo, kaip jos padeda organizmui prisitaikyti prie aplinkos, lygino žmogaus ir kitų gyvūnų regėjimą, stebėjo, kaip organizmai reaguoja į šviesą. Šį puikų renginį organizavo Jaunųjų gamtininkų centro lektorė Jūratė Plungienė.
Atsakingas požiūris į gamtą padeda saugiai gyventi mus supančioje aplinkoje.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė

Abiturientui Justinui Turčak patikėta iškelti Žemės vėliavą

2021 m. kovo 20 d., Šiauliuose minint Pasaulinę Žemės dieną, skirtą atkreipti visuomenės dėmesį į gamtą kamuojančias problemas ir paraginti imtis veiksmų, siekiant ją išsaugoti, Prisikėlimo aikštėje suplazdėjo Žemės vėliava. Mūsų mieste šiai dienai startą davė Prisikėlimo aikštėje simboliškai suplazdėjusi Žemės vėliava, kurią iškelti pakviestas Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos abiturientas Justinas Turčak, pasižymėjęs ne vienoje gamtos mokslų olimpiadoje. Plačiau skaitykite ČIA.

Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos inf.
Rolando Parafinavičiaus nuotr.


„Gimnazijoje surengta nuotolinė matematikos konferencija“

Kovo 15 d. „Romuvos“ gimnazijoje surengta kasmetinė matematikos mokyklinė konferencija, skirta aptarti matematikos ypatumus ir išryškinti šios disciplinos sąsajas su kasdieniu gyvenimu. Kartu paminėta ir matematikos mėgėjams svarbi data – pasaulinė skaičiaus „Pi“ diena, švenčiama kovo 14-ąją. Konferencijoje, kuri vyko nuotoliniu būdu, pranešimus pristatė šie 2–4 klasių mokiniai: Aušrinė Mažrimaitė (3b), Sotera Babrauskytė (3a), Domantas Bagdonas (4b), Akvilė Kasiulytė (3a), Austėja Gruzdaitė (3e), Austėja Kardašiūtė (3e), Gabija Silvanavičiūtė (3e), Greta Kinčinaitė (2a) ir Gabija Stanisloavaitė (2a). Mokinius konferencijai ruošė gimnazijos matematikos mokytojos: Edita Klimaitė, Zita Savickienė, Kristina Vaitkuvienė ir Jūratė Balsevičienė. Klausytojų teisėmis dalyvavo „Romuvos“ gimnazijos I klasių mokiniai ir aštuntokai iš Sandoros, Dainų, Gytarių ir „Romuvos“ progimnazijų, kurie ne tik susipažino su įdomiaisiais matematikos reiškiniais, bet ir dalyvaudami interaktyviuose žaidimuose ir apklausose pasitikrino savo matematikos žinias. Pranešimų temos ČIA. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Matematikos mokytoja Edita Klimaitė
Konferencijos organizatorių nuotr.


„Draugiškas turnyras „Kurkime geresnį internetą kartu“

Minint Saugesnio interneto dieną vasario 9 dieną „Romuvos" gimnazijoje vyko Saugesnio interneto savaitės renginiai, kurių tikslas - atkreipti bendruomenės dėmesį į aktualius skaitmeninius iššūkius, skatinti saugesnį naudojimąsi internetu ir skaitmeninėmis technologijomis.
Gimnazijos mokiniams buvo organizuojamos edukacinės pamokėlės apie saugų internetą, stebimos ir aptariamos diskusijos su Lietuvos žurnalistu, laidų vedėju bei rašytoju A.Tapinu: kokie skleidžiamų melagienų (fake news) tikslai ir kaip atpažinti melagienas interneto svetainėse (fake news). Taip pat buvo organizuojamas mokinių draugiškas turnyras „Kurkime geresnį internetą kartu", į kurį vasario 8 dieną buvo pakviesti Šiaulių „Romuvos" progimnazijos 7 D klasės mokiniai ir IT mokytoja Rita Nemanienė. Susitikimas vyko Zoom aplinkoje, o turnyras organizuotas naudojant KAHOOT. Mokiniai turėjo puikią galimybę pasitikrinti savo žinias ir darbo įgūdžius virtualioje erdvėje bei maloniai pabendrauti tarpusavyje.

IT mokytoja N. Bružaitė





„Netradicinės ugdymo pamokos“:

Parke prie Ventos yra vertinga Papilės atodanga, kurioje atsiveria jūros periodo dariniai su gausiomis tuometinės faunos liekanomis. Tai unikali atodanga, kurią tyrė ir gimnazistai. Mokiniai susipažino su Ventos krašto gamta, geologija ir istorija, Ventos regioninio parko lankytojų centro ekspozicija. Atodanga, kurioje kasamos fosilijos, daugiausiai yra jūros geologinio periodo (150-200 mln. metų prieš dabartį) fosilijos: amonitai, belemnitai, dvigeldžiai ir kt. Rastas fosilijas iš tų laikų, kuomet gyveno dinozaurai, gimnazistai galėjo pasiimti tolimesniems tyrimams gimnazijoje.
Akmenės rajonas iš kitų Lietuvoje išsiskiria naudingųjų iškasenų įvairove ir gausa, ne veltui miesto pavadinimas susijęs su akmeniu. Rajone kasamos klintys, dolomitas, molis, durpės, žvyras, smėlis. Naudingų iškasenų realizacijos rezultatas – įspūdingi karjerai, kuriuos apžiūrėjo mokiniai. Jie sužinojo, kaip susiformavo šių uolienų sluoksniai. Gimnazistai turėjo galimybę pasijusti tarsi Marso planetoje, nes vaizdas nepriminė Žemės reljefo. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė

 

Pavogtas A. Braziūno paveikslas „Žibučių karalienė“ – taip mokiniai pradėjo mokslinį tiriamąjį darbą Lietuvos mokinių neformaliojo ugdymo centro moderniose laboratorijose karštą birželio 21 dieną. Antrokai turėjo surinkti įkalčius apiplėšimo vietoje ir juos ištirti, panaudodami biologijos, chemijos ir fizikos metodus. Biologijos laboratorijoje jie tyrė bakterijas, paimtas nuo bato, palikto vagystės metu, o chemijos eksperimento metu nustatatė markerio kilmę, kuriuo buvo užrašytas paliktas lapelis. Pasinaudodami fizikiniais metodais mokiniai ieškojo ant įkalčių paliktų pirštų atspaudų ir juos lygino su penkių įtariamųjų atspaudais. Trys grupės atliko po tris skirtingus eksperimentus, paskui gautus rezultatus palygino ir padarė išvadą, kad nusikaltimą įvykdė trečiasis įtariamasis - multiplikacinio filmuko herojus. Tai įdomūs, intriguojantys, kriminalistikoje naudojami eksperimentai, nors ir reikalaujantys žinių, kruopštumo ir nuoseklumo. Džiaugiamės antrokais, jie teisingai nustatė, kas įvykdė nusikaltimą. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė

 

Birželio 1D, 1C ir 2A, 2C klasės mokiniai turėjo progą sužinoti, kaip biocheminiai procesai padeda kurti maisto produktus. KTU dr. Viktorija Eisinaitė gimnazistams vedė užsiėmimą „Kodėl vafliai taškūs, o varškė grūdėta”. Mokslininkė kalbėjo, kad maisto produktų tekstūra priklauso nuo biologinių procesų, bet juos gali pakeisti nauji chemijos technologiniai procesai: priedai, naujos technologijos. Įdomu buvo sužinoti, kaip gaminamas margarinas, majonezas, saldainiai. Mokiniai išsiaiškino, kuo skiriasi liofilizazija nuo džiovinimo oru bei pritaikė džiovintų vaisių savybes mityboje, susiejo su sveiku gyvenimo būdu. Gimnazistai labiausiai susižavėjo maisto produktais, pagamintais remiantis 3D technologijomis. Mėsa, dešrelės ir kitas maistas, atspausdintas 3D aparatu, jau dabar naudojamas kosmose ir personalizuotai mitybai. Kita paskaita „Super ekstra moto grafo ultra siautulingai – modernios optikos reiškiniai“ sudomino jaunuosius klausytojus savo sudėtingais fizikiniais inžineriniais sprendimais, kurie taikomi kosmose ir įvairiose pramonės bei medicinos srityse (užsiėmimo autorius KTU profesorius dr. T. Tamulevičius).Neįprastai pateiktos biologijos, fizikos ir chemijos žinios bei jų taikymas padėjo mokinimas geriau suprasti gamtos mokslų galimybes, praplėsti akiratį.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė


 

Edukacinis renginys „Užfiksuota šviesa – chemija ir fotografija“

Fotografija neskaičiuoja dar nė 200 metų, o technologiškai ši viena iš naujausių vaizduojamojo meno šakų pakito nenusakomai: nuo pirmųjų fotografijų iki šiuolaikinės skaitmeninės technologijos. Pakito ne tik fotoprocesų technologijos, bet ir fotografijos samprata, pritaikymas, filosofija. Praktinėje užsiėmimo dalyje 2A kl. mokiniai, naudodami senosios fotografijos metodą – cianotipiją, gamino atviruką. Cianotipija tai – vienas iš pirmųjų fotografinio vaizdo gavimo būdų, atrastas 1842 m. Mokiniai išsiaiškino vaizdo atsiradimo bei fiksavimo cheminį mechanizmą. Susipažinę su technologija moksleiviai žingsnis po žingsnio kūrė savo darbą. Užsiėmimas – tai galimybė mokiniams suprasti mokslo ir meno sąsajas. Supratus technologinį procesą atrandama interpretacijos ir kūrybos laisvė. Tarpdisciplininės edukacijos mokiniams padeda atsikratyti klaidingo požiūrio, kad gamtos ir tikslieji mokslai su menais neturi nieko bendro, o eksperimentavimas būdingas visoms mokslo, meno ir gyvenimo sritims. Ši edukacija atskleidė mokslo ir meno sintezės galimybes. Cianotipijos procese jungiasi fotografijos ir tapybos procesai. Pažymėtinos ir mokinių fantazijos galimybės – jie gali laisvai dėlioti viską: pradedant augalais ir baigiant pačiais įvairiausiais daiktais.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė


„Saugesnio interneto diena"

Vasario 9 d. minima Saugesnio interneto diena. Tikslas – atkreipti dėmesį į aktualius skaitmeninius iššūkius, skatinti saugesnį naudojimąsi internetu ir skaitmeninėmis technologijomis. Gimnazijoje, kaip ir visoje Lietuvoje, vasario 8-12 d. organizuojama Saugesnio interneto savaitė Savaitės renginių planas ČIA.

IT mokytoja N.Bružaitė



„Projektai“:

Gimnazijoje sėkmingai vyksta STEAM veiklos. Lapkričio 18 d. gimnazijoje lankėsi Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro MoMoLab mobili laboratorija, kurioje vyko mikrobiologijos, genetikos ir chemijos tiriamieji darbai. Naudodami šiuolaikines biotechnologijas ir prietaisus, 9-11 klasių mokiniai turėjo galimybę tyrinėti įvairių ląstelių DNR molekules, jas identifikuoti. Mikrobiologijos laboratorijoje gimnazistai mokėsi gaminti mikroskopavimui reikalingus mėginius, tyrinėjo bakterijų ir mielių įvairovę, analizavo žmogaus organų audinius. Mokiniai, chemijos laboratorijoje naudodamiesi mobiliomis EcoLabBox priemonėmis, tyrinėjo Šiaulių apskrities gamtinius vandenis. Jie nustatė nitratų, nitritų, fosfatų, amonio jonų koncentraciją vandenyje, tyrė Talkšos ežero , Vijolės, Kulpės upelio, Prūdelio vandens kietumą ir pH.
Vandens tyrimus mokiniai atliko ne tik MoMoLab mobilioje laboratorijoje, bet ir Šiaulių Valstybinėje kolegijoje. Spalio 26-27 dienomis 2d klasės mokinių grupė tyrė geriamą vandenį ir jo tinkamumą naudoti maistui ir pramonei.
Mokiniai pagilino biochemines žinias, jas pritaikė praktiškai. Taikydami mokslinį tiriamąjį metodą gimnazistai galėjo įvertinti juos supančią aplinką ir aplinkos poveikį organizmams. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

L.Kneižienė, T.Šėporaitienė

 

Projektas "Inkilai "Beržynėlio" parke

Grįžtantiems paukščiams sunku įsikurti miestų parkuose. Parkų medžiai genimi ir retinami, todėl drevių, uoksų ir saugios užuovėjos trūksta mūsų giesmininkams. „Romuvos“ gimnazijos mokiniai, minėdami Pasaulinę Žemės ir Inkilų dieną, visą mėnesį gamino įvairius inkilus, tinkamus apsigyventi tiems, kurie suteiktų ne tik malonumą klausytis čiulbėjimo, bet ir padidintų rūšinę įvairovę, būtų galima stebėti jų elgseną, sukurtų save reguliuojančią ekologinę sistemą. Senieji, nesaugūs inkilėliai buvo nukabinti, vietoj jų ketvirtų klasių gimnazistai sukabino naujus, tinkamus gyventi parkų paukščiams inkilus, kuriuos pagamino 1-2 klasių mokiniai, padedami tėvelių. Jau dabar galima pamatyti skraidančias zyles ar bukučius aplink medžiu kvepiančius, dailiai išdrožinėtus ir išgražintus inkilėlius. Tikimės, kad ne tik paukščiai, bet ir kiti gyvūnai suras savo namus „Beržynėlio” parke, o gimnazijos bendruomenė galės džiaugtis savo nuveiktais darbais.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė


Netradicinės STEAM dienos gimnazijoje

 

Kviečiame aplankyti projekto „Prieš 150 mln. metų“ parodą mokyklos bibliotekoje. Projektas gimė kelionėje į Ventos regioninį parką, kurios metu mokiniai sėmėsi žinių apie evoliuciją, ir patys tyrinėjo smiltainio uolieną Ventos upės šlaite. Na, o ką vertingo jie rado upės šlaite, galite pamatyti šioje parodoje! Paroda vyks nuo gruodžio 3 d. iki Kalėdinių atostogų pradžios.

 


Birželio 15 ir 17 d. 1 ir 3 klasių mokiniai dalyvavo STEAM veiklose prie Talkšos. Vyresnieji pristatė per metus rašytus projektinius darbus, papasakojo, kaip sekėsi atlikti biologijos ir chemijos bandymus sudėtingomis nuotolinio mokymosi sąlygomis, ką pastebėjo ir atrado tirdami aplinką. Vėliau savo žinias mokiniai pritaikė stebėdami ir tyrinėdami Talkšos pakrantės ir parko augalus, juose vykstančius biocheminius procesus - tema buvo susijusi su gyvūnais „Žmogaus ir gyvūnų ryšys”. Jie stebėjo ne tik laukinius, bet ir Jaunųjų gamtininkų centre gyvenančius gyvūnus, samprotavo apie jų svarbą žmogaus gyvenime. Tai buvo puiki proga me tik tyrinėti gamtą, bet ir joje pabūti - pasimėgauti jos teikiamais malonumais. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė


Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais

Spalio-gruodžio mėnesį „Romuvos“ gimnazijos trečiokai turėjo galimybę atlikti biochemijos eksperimentus „Gamtinės kilmės medžiagų tyrimai, prisitaikymas ir reikšmė“ VU Šiaulių akademijos STEAM centre. Tyrimai buvo pritaikyti mokinių gilesniam cheminių procesų suvokimui, kurie vyksta biologinėse sistemose. Mokiniai atliko tris ilgalaikius tyrimus ir išsiaiškino fermentacijos reakcijų ypatumus, nagrinėjo fotosintezės reikšmę augalams ir gyvūnams, modeliavo dirbtines ląsteles ir tyrė jų ryšį su aplinka, nustatė aplinkos įtaką ląstelės ir organizmo funkcijoms bei gyvybingumui. Gimnazistai įprasmino savo žinias ir patobulino gamtamokslines kompetencijas.

 

Birželio 3 d. vyko IT hakatonas „Robotika ir (ne)dirbtinis intelektas“. Renginio dalyviai gimnazijos ir „Romuvos“ progimnazijos mokiniai, organizatorės - progimnazijos IT mokytoja R.Nemanienė gimnazijos IT mokytoja N.Bružaitė.
Mokiniai hakatonui ruošėsi iš anksto: parengė vieni kitiems klausimynus apie robotiką, naudodami įrankį Kahoot, sukūrė 3D robotų modelius, galvojo, kokias veiklas atliks jų nauji kūriniai. O idėjos tikrai įdomios: robotai-padavėjai, namų tvarkytojai, masažuotojai po sunkaus darbo, vaikų auklės, žoliapjovės, valdomos mobiliais telefonais, žiedadulkių surinkėjai, gamtos švaros prižiūrėtojai. Mokiniams taip pat pristatyta, kas yra hakatonas, jo istorija bei kas yra dirbtinis intelektas.
Puikios idėjos, nuskambėjusios renginio metu, kokius būtų galima sukurti robotus, gal ir taps kada nors realybe.

IT mokytoja N.Bružaitė

 

Kryptingas ugdymas

STEAM projektiniai darbai
Šiais mokslo metais trečių klasių mokiniai atliko 10 projektinių darbų (PD). Septyni parašyti darbai iš biologijos ir trys iš chemijos. Dirbdami nuotoliniu būdu, mokiniai pasirinko ne tik eksperimentinio tyrimo metodą, bet ir apklausos, tyrimo analizės, matematinės – statistinės analizės ir kitus būdus, rekalingus patyriminei veiklai. Didžioji dalis darbų buvo integrutoi su matematika, fizika, informacinėmis technologijosmis, ekologija, aplinkotyra bei sveika gyvensena. Mokiniai atliko bandymus  iš šių biologijos temų: “Mikrobangų krosnelės įtaka maisto kokybei”, “Žmogaus įtaka klimatui”, „Popieriaus irimas skirtingame dirvožemyje“, “Miško augalų prisitaikymas prie sezoniškumo“, „Infekcinių ligų nešiotojai ir jų sukeliamos ligos”, “Veido apsaugos priemonių įtaka įkvepiamajam orui“. Chemijos projektinių darbų temos: “Keturių skirtingų rūšių „Coca-cola gėrimų sudėties tyrimas“, „Vyriškos kosmetikos priemonių ypatumai“, „Chemija kosmetikos priemonėse“. Šiais metais iš viso13 mokinių atliko projektinius darbus.


 

Gruodžio 21 d. atidaryta nauja „Romuvos“ gimnazijos gamtos mokslų laboratorija. Prieš perkirpdamas simbolinę juostelę, gimnazijos direktorius Giedraitis pasidžiaugė, jog mokykla modernėja, suteikdama vis daugiau galimybių mokiniams tyrinėti, eksperimentuoti, atrasti ir išmokti. Renginyje dalyvavo gausus būrys gimnazistų, pasirengusių pradėti eksperimentuoti XII T. Grotuso gamtos mokslų eksperimentų konkurse. Dalyvius pasveikino ir su T. Grotuso darbais supažindino chemijos mokytoja T. Šėporaitienė. Fizikos, chemijos biologijos srityse varžėsi 10 komandų. Gimnazistai puikiai susitvarkė su konkurso užduotimis, suplanavo ir įvykdė paskirtus bandymus. Visi konkurso dalyviai apdovanoti atminimo dovanėlėmis.
Eksperimentai mokiniams padėjo suprasti įvairius gamtos mokslų dėsnius bei pajusti mokslininko – tyrėjo profesijos specifiką. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

Biologijos mokytoja Rasa Palepšaitienė

 

Lapkričio 10-gruodžio 15 d. vyko 18-asis BEBRO konkursas, kuriame dalyvavo 50638 mokiniai nuo 1 iki 12 klasės. Ne išimtis ir romuviečiai. Į šalies geriausiųjų 50-uką pateko gimnazistai: Vakaris Pupkus (2 kl.), Domantas Miklius (3 kl.), Deima Vilkanauskaitė (3kl.) ir Aironas Putelis (4kl.). Gimnazistus konsultavo mokytoja L.Tankelevičienė.
Šiaulių mieste į geriausiųjų 30-ukus pagal amžiaus grupes pateko 24 mokiniai. Vakaris Pupkus ir Domantas Putelis užėmė I vietas, Aironas Putelis ir Deima Vilkanauskaitė - II vietas.
Džiaugiamės gimnazistų pasiekimais ir linkime kitų laimėjimų IT konkursuose.

Informacinių technologijų mokytoja N.Bružaitė

 

                    
                    

                     


                   


                    


                     

                     

                    

                    

                    

                    

                    

                    


                    


                    


                    



                   




                







© 2022 Šiaulių „Romuvos“ gimnazija