STEAM VEIKLOS 2020 METAIS
Netradicinio ugdymo pamokos
Ankstyvą vasario 17-osios rytą autobusas pajudėjo Kauno link. Gimnazistai netrukus pradės netradicinę pamoką „Biocheminiai procesai žmogaus organizme“ Lietuvos sveikatos mokslų universitete ir farmacijos įmonėje „Aconitum“. Mokinius suintrigavo žmogaus preparatų atsiradimo istorija, jų reikšmė mokslui ir mokymosi procesui. Gimnazistai turėjo progą atpažinti žmogaus kūno organus, jų sistemas, paaiškinti jų funkcijas ir reikšmę sveikatai, nurodyti matomus organų sutrikimus, jų priežastis ir apibendrinti aplinkos veiksnių poveikį sveikatai. Universiteto doc. Rimvydas Milinavičius organizavo eksperimentus, susietus su širdies darbu ir kvėpavimu. Mokiniai patys užrašė širdies darbo EKG, matavo ir tikrino savo širdies veiklą. Karjeros konsultantė Gintarė Montvilaitė supažindino su studijų programomis, įstojimo galimybėmis ir karjeros perspektyvomis. Po pietų įmonėje „Aconitum“ gimnazistai išbandė farmacinių produktų gamybos procesus, susipažino su naujausiomis tyrimo, analizės ir gamybos biotechnologijomis. Laboratorijose mokiniai galėjo stebėti, kaip įsisavina įvairius vaistinius preparatus žmogaus organizmas. Išvykdami visi gavo dovanų imunitetui skirtus papildus „Sveikas kaip ridikas“. Netradicinė biologijos-chemijos pamoka – tai puiki patirtis įgyti ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių. Daugiau akimirkų foto galerijoje. |
Renginiai: akcijos, festivaliai, dienos, konkursai
Sausio 10 d. S.Šalkauskio gimnazijoje vyko 58-osios Lietuvos mokinių chemijos olimpiados miesto etapas. Džiaugiamės mūsų gimnazistų pasirodymais - 3c klasės mokinys Justinas Turčak užėmė III vietą (mokyt. T.Šėporaitienė). Gerai pasirodė ir kiti olimpiadoje dalyvavę mokiniai: Benas Česnauskas (4a) ir Aleksandras Pniauskas (2a) buvo ketvirti (mokyt. T.Šėporaitienė). Dėkojame mokiniams už dalyvavimą ir linkime sėkmės kitose olimpiadose ir konkursuose. |
Netradicinės STEAM veiklos dienos gimnazijoje
Projektai, projektinė veikla
Kryptingas ugdymas
Šiaulių universiteto chemijos laboratorijoje tris mėnesius vyko patyriminė veikla „Chemijos eksperimentai gamtinės aplinkos pažinimui“, skirta gimnazijos 2 klasių mokiniams. Ši programa apėmė du gamtamokslinio ugdymo dalykus – biologiją ir chemiją. Gimnazistai atliko šiuos praktikos darbus: „Fotosintezės pigmentų tyrimas“, „Dažikliu užterštų nuotekų valymas aktyvintosiomis anglimis“, „Dirvožemio rūgštumo tyrimas“, „Organinių junginių distiliavimas“, „Fermentų savybių tyrimai“. Tyrimo metu mokiniai turėjo galimybę integruoti visus gamtos mokslų krypties dalykus - ne tik biologiją ir chemiją, bet ir fiziką bei matematiką. Mokiniai eksperimentuodami įtvirtino teorines žinias, mokėsi jas pritaikyti atlikdami praktinę veiklą, tobulino įgūdžius. Šios programos tikslas - skatinti mokinių domėjimąsi gamtos mokslais ugdant įvairias kompetencijas. Biologijos mokytoja Lina Kneižienė |
Projektiniai darbai 2019-2020 m.m.
Gimnazijos trečių klasių mokiniai rašė projektinius darbus iš chemijos, fizikos biologijos, integruotus su matematika, IT ir kitais mokomaisiais dalykais.
Projektinių darbų temos:
1."Kancerogeninės medžiagos maisto produktuose ", Miglė Stasaitytė 3c kl.
2. „Didelės energijos jonizuojančių dalelių aptikimas pasigamintu detektoriumi“, Justinas Turčak, 3ckl.
3.“ Augalų augimo priklausomybė nuo magnetinio lauko ir garso dažnio“, Dominykas Grigorjevas, 3ckl.
4.“ Augalų ląstelių laidumas keičiant aplinkos temperatūrą” Aiva Stankaitytė, 3a kl.
5. „Arklių veislės, dresavimo priežastys ir galimybės“, Dominyka Rudžinskaitė,3b kl.
6.“ Paveldimo kintamumo įtaka organizmų įvairovei“, Rugilė Rudminaitė, 3c kl.
7. „Šiaulių Beržynėlio parko apšvietos tyrimas“, Arūnas Glinskas ir Ainas Konstantinovas, 3e kl.
Gimnazijos skaitykloje parengtas stendas, kuriame pristatomi aplinkosauginių projektinių darbų rezultatai. 2-ų klasių gimnazistai apibendrino atliktus tyrimus ir pasiūlė su jais susipažinti mokyklos bendruomenei ir atvykstantiems svečiams. |
Šiais mokslo metais biologijos ir chemijos mokytojos antrų klasių mokiniams pasiūlė atlikti integruotus projektinius darbus, susijusius su aplinkotyra ir ekologija. Mokiniai patys siūlė projektinių darbų temas, susiskirstė į darbo grupeles po 2- 5 narius. Pirmą šių metų mokymosi pusmetį antrokai atliko šiuos projektinius darbus: „Oro tarša turi įtakos klimato kaitai Šiaulių mieste“, „Gyvoji gamta parodo aplinkos taršą“, „Organinių junginių nustatymas maisto produktuose ir jų reikšmė mitybai“, „Dulkės Beržynėlio parke“, „Chemija buityje“, „Vitamino C tyrimas vaisiuose ir daržovėse“, „Krakmolo reikšmė ne tik mityboje“. Projektiniai darbai vyko ne tik mokyklos laboratorijose, bet ir už jos ribų: judriose gatvėse, Beržynėlio parke ir miške. Mokiniai stebėjo gamtos ir ekologinius procesus, rinko duomenis, atliko matavimus, grįžę į laboratorijas ištyrė gamtinę medžiagą ir apdorojo gautus duomenis. Taigi, vyko intensyvi tiriamoji – eksperimentinė veikla. Teorija išnagrinėta ir aprašyta, duomenų analizė atlikta, rezultatai žinomi, išvados padarytos. Projektų dalyviai savo darbus sausio pabaigoje pristatys mokyklos bendruomenei. |