Joomla slideshow module from joohopia
  • Pradžia
  • Struktūra ir kontaktai
    • Informacija apie gimnaziją
    • Gimnazijos struktūra
    • Savivalda
      • Gimnazijos taryba
      • Mokytojų taryba
      • Mokinių seimas
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
      • Teisės aktai reguliuojantys švietimą
      • Gimnazijos veiklą reglamentuojantys norminiai teisės aktai ir tvarkos
    • Teisės aktų projektai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Veiklos sritys
    • Formalusis ugdymas
      • Ugdymo organizavimas
      • Pamokų tvarkaraštis
      • Projektai
        • Bendra informacija
        • Tarptautiniai
          • Erasmus + projektas „Digital Literacy in 6 Steps”
          • Europe in motion
          • „Keisdamiesi keičiamės“
          • PLURICLIL
          • „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“
          • DAF-IMMERSION
          • Erasmus+ projektas „Aliisa"
          • Robot mission: protecting marine wildlife from OP2
        • Respublikiniai
          • Kokybės krepšelis
          • Mes rūšiuojam
          • Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas
          • JUGEND DEBATTIERT MOSO
          • „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
        • Gimnazijos
        • Archyvas
          • Tarptautiniai
          • Respublikiniai
          • Miesto
          • Gimnazijos
      • Mokomieji dalykai
        • Fizinis ugdymas, menai ir technologijos
        • Gamtos mokslai (biologija, chemija, fizika)
        • Lietuvių kalba
        • Matematika ir informacinės technologijos
        • Socialiniai mokslai (etika, tikyba, istorija, geografija, ekonomika)
        • Užsienio kalbos
      • Pasiekimai
      • Modulių, pasirenkamųjų dalykų, projektų pasiūla
    • Neformalusis švietimas
      • Būreliai
      • Tradiciniai renginiai
    • SKU kalendorius
    • Veiklos įsivertinimas. Ataskaitos
    • STEAM
    • UTA (ugdymo turinio atnaujinimas)
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
      • 2022–2024-ųjų metų strateginis veiklos planas
      • 2022 metų veiklos planas
      • Vadovų darbotvarkė. Mėnesio veiklos planas
      • Administracijos posėdžių planas 2022 m.
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Bendradarbiavimas
    • Darbuotojų skatinimas ir darbo pareigų pažeidimai
    • Korupcijos prevencija
    • Darbo pasiūlymai
    • Ūkio subjektų priežiūra
    • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    • Asmens duomenų apsauga
  • Paslaugos
    • Pagalba mokiniui
    • Biblioteka
    • Visuomenės sveikatos specialistas
    • Socialinis pedagogas
    • Psichologas
    • Karjeros specialistas
    • Valgykla
    • Išduodami dokumentai
    • Gimnazijos sporto salės ir sporto aikštynų užimtumo grafikai
    • Mokamos paslaugos
  • Nuorodos

STEAM VEIKLOS 2020 METAIS

Netradicinio ugdymo pamokos

Ankstyvą vasario 17-osios rytą autobusas pajudėjo Kauno link. Gimnazistai netrukus pradės netradicinę pamoką „Biocheminiai procesai žmogaus organizme“ Lietuvos sveikatos mokslų universitete ir farmacijos įmonėje „Aconitum“. Mokinius suintrigavo žmogaus preparatų atsiradimo istorija, jų reikšmė mokslui ir mokymosi procesui. Gimnazistai turėjo progą atpažinti žmogaus kūno organus, jų sistemas, paaiškinti jų funkcijas ir reikšmę sveikatai, nurodyti matomus organų sutrikimus, jų priežastis ir apibendrinti aplinkos veiksnių poveikį sveikatai. Universiteto doc. Rimvydas Milinavičius organizavo eksperimentus, susietus su širdies darbu ir kvėpavimu. Mokiniai patys užrašė širdies darbo EKG, matavo ir tikrino savo širdies veiklą. Karjeros konsultantė Gintarė Montvilaitė supažindino su studijų programomis, įstojimo galimybėmis ir karjeros perspektyvomis. Po pietų įmonėje „Aconitum“ gimnazistai išbandė farmacinių produktų gamybos procesus, susipažino su naujausiomis tyrimo, analizės ir gamybos biotechnologijomis. Laboratorijose mokiniai galėjo stebėti, kaip įsisavina įvairius vaistinius preparatus žmogaus organizmas. Išvykdami visi gavo dovanų imunitetui skirtus papildus „Sveikas kaip ridikas“. Netradicinė biologijos-chemijos pamoka – tai puiki patirtis įgyti ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių. Daugiau akimirkų foto galerijoje.

 

Renginiai: akcijos, festivaliai, dienos, konkursai

Gruodžio 1-oji - Pasaulinė AIDS diena. Šiandieninė situacija verčia kalbėti ne tik apie ŽIV virusus, bet ir apie naujus infekcijos sukėlėjus. Tai Covid – nauja koronavirusų padermė. Kokias problemas sukelia virusai, gimnazistai galėjo papasakoti net dviejų renginių metu - Lieporių gimnazijoje vykusiame protmūšyje „Moksleiviai prieš AIDS“ ir „Romuvos“ gimnazijos viktorinoje „Nematomo pasaulio pavojai“. Trečių klasių gimnazistų komanda miesto konkurse pelnė garbingą III vietą (surinko 18,8 tašk.). Antrokai entuziastingai varžėsi dėl geriausio žinovo vardo apie virusus – renginyje dalyvavo net 46 mokiniai. Puikias žinias taip pat demonstravo ir 1a, 1b, 1e ir 1f klasių dalyviai.

 

 

Rugsėjo 25 dieną gimnazijoje vyko „Tyrėjų naktis“. Tai visoje Europoje vykstantis viešas renginys, skatinantis domėjimąsi STEAM mokslais ir tyrėjo bei mokslininko profesija. Mūsų mokyklos ketvirtų klasių mokiniai pristatė savo atliktus projektinius darbus 1-ų ir 2-ų klasių gimnazistams. Įdomiai papasakojo kaip planavo savo praktinę veiklą, kaip atliko gamtos mokslų eksperimentinius darbus. Ketvirtokai suintrigavo jaunesnius draugus pasakodami, kiek jiems reikėjo matematikos, IT ir kitų mokslų žinių, norint gerai atlikti praktines užduotis. Baigianantis dienai gimnazistai aplankė ŠU Botanikos sodą, kuriame vyko praktinis užsiėmimas „Augalai ir kvapai“. Rudeniškos spalvos, persiliejančios su šio metų laiko kvapais, nuteikė ne tik raminančiai, bet ir geriau sekėsi atpažinti nuostabų augalų ir jų kvapų pasaulį.

 

Šiais mokslo metais mokslo festivalis „ Erdvėlaivis – Žemė“ vėl pakvietė į kelionę po įdomybių ir atradimų pasaulį. Rugsėjo 17 d. 1e klasės mokiniai vyko į praktinį užsiėmimą „Atrask ir pažink Lietuvos žemės gelmių pasaulį“ Šiaulių valsybinėje kolegijoje. Gimnazistai susipažino su dažniausiai sutinkamomis Lietuvoje uolienomis, atliko uolienų makroskopinį tyrimą, sužinojo, kuriose mokslo ir pramonės srityse naudojami mineralai kaip naudingos iškasenos. Gimtosios uolienos – tai milijardus metų užkonservuota Žemės istorija ir milijonus metų įstrigusi gyvybės evoliucija, kuri gali padėti atrasti ir sužinoti gyvosios ir negyvosios gamtos paslapčių.

 

Balandžio 24 dieną „Romuvos“ gimnazijos 3 klasės mokinė, Adriana Levanaitė, dalyvavoXIII – ojo Europos mokinių darbų konkurso, skirto DNR dienai paminėti nacionaliniame etape. Adriana už rašinį „Jau yra nusekvenuoti įvairių gyvybės formų (nuo virusų iki žmogaus) genomai. Kokia jo reikšmė“ gavo padėkos raštą. Konkursą organizavo VU Žmogaus genomo tyrimų centras ir Lietuvos žmogaus genetikos draugija. Džiaugiamės Adrianos išsamiu, kritišku ir kūrybišku mąstymu ir sugebėjimu tai išsakyti rašinyje.

 

Sausio 10 d. S.Šalkauskio gimnazijoje vyko 58-osios Lietuvos mokinių chemijos olimpiados miesto etapas. Džiaugiamės mūsų gimnazistų pasirodymais - 3c klasės mokinys Justinas Turčak užėmė III vietą (mokyt. T.Šėporaitienė). Gerai pasirodė ir kiti olimpiadoje dalyvavę mokiniai: Benas Česnauskas (4a) ir Aleksandras Pniauskas (2a) buvo ketvirti (mokyt. T.Šėporaitienė). Dėkojame mokiniams už dalyvavimą ir linkime sėkmės kitose olimpiadose ir konkursuose.

 

Netradicinės STEAM veiklos dienos gimnazijoje

Lapkričio 19 diena – netradicinė diena „Romuvos“ gimnazijos mokinimas ir mokytojams. Galimybių festivalio„Tavo PIN kodas“ online metu vyko motyvacinė sesija, kurios metu laidą vedė neurobiologijos mokslų daktarė Urtė Neniškytė. Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro mokslininkės paskaita apie motyvaciją buvo ypač svarbi ir naudinga, nes ji nurodė biochemines priežastis ir pasekmes bei davė patarimus, kaip mokiniams pakelti motyvaciją. Protmūšis taip pat nepaliko abejingų, nes reikėjo sutelkti patirtį iš socialinio gyvenimo ir pritaikyti žinias iš gamtos dėsnių. Gimnazija į renginį pasikvietė ir „Romuvos“ gimnazijos 7-8 klasių mokinius. Jiems vyko patyriminė dienanuotoliniu būdu „Jaunasis tyrėjas“. „Motyvuoti išliksite tada, kai atrasite tai, kas jums teikia malonumą ,tai, kur jūs patiriate sėkmę, kas jums yra gera, ką jūs norite daryti.“ (dr. Urtė Neniškytė)

 

Projektai, projektinė veikla

 

Ruduo – tai metas, kai vertinami per vasarą nuveikti darbai. Šie metai išties kitokie, ypač mokiniams, kurie patyrė nemažai iššūkių karantino metu. Tačiau kokios gyvenimo sąlygos bebūtų, žmogus turi daug įsipareigojimų – vienas iš jų tausoti savo aplinką. „Romuvos“ gimnazijos bendruomenė rūšiavo elektros ir elektronikos atliekas - sukaupta 390 kg. Priduota pasenusi elektroninė įranga bus perdirbta, o visi galės džiaugtis švaresne ir saugesne aplinka.

Benradarbiavimas su socialiniais partneriais

Sausio 24 d. „Romuvos“ gimnazijoje vyko patyriminis ugdymas (STEAM) Gegužių progimnazijos mokiniams. Aštuntokai gilinosi į biomedicininę-inžinerinę kryptį – dalyvavo chemijos, fizikos ir biologijos pamokose, plėtė žinias iš humanitarinės-socialinės krypties – jiems buvo vestos lietuvių kalbos ir ugdymo karjerai pamokos. Muzikos subtilybių pažino muzikos pamokoje kartu su Gimnazijos choru „Bene Notes". Naujos patirtys visuomet naudingos, nes žinios ir mokymasis padeda formuoti atsakingą požiūrį kuriant ateitį.







Kryptingas ugdymas

Šiaulių universiteto chemijos laboratorijoje tris mėnesius vyko patyriminė veikla „Chemijos eksperimentai gamtinės aplinkos pažinimui“, skirta gimnazijos 2 klasių mokiniams. Ši programa apėmė du gamtamokslinio ugdymo dalykus – biologiją ir chemiją. Gimnazistai atliko šiuos praktikos darbus: „Fotosintezės pigmentų tyrimas“, „Dažikliu užterštų nuotekų valymas aktyvintosiomis anglimis“, „Dirvožemio rūgštumo tyrimas“, „Organinių junginių distiliavimas“, „Fermentų savybių tyrimai“. Tyrimo metu mokiniai turėjo galimybę integruoti visus gamtos mokslų krypties dalykus - ne tik biologiją ir chemiją, bet ir fiziką bei matematiką. Mokiniai eksperimentuodami įtvirtino teorines žinias, mokėsi jas pritaikyti atlikdami praktinę veiklą, tobulino įgūdžius. Šios programos tikslas - skatinti mokinių domėjimąsi gamtos mokslais ugdant įvairias kompetencijas.

Biologijos mokytoja Lina Kneižienė

 

Projektiniai darbai 2019-2020 m.m.

Gimnazijos trečių klasių mokiniai rašė projektinius darbus iš chemijos, fizikos biologijos, integruotus su matematika, IT ir kitais mokomaisiais dalykais.

Projektinių darbų temos:

1."Kancerogeninės medžiagos maisto produktuose ", Miglė Stasaitytė 3c kl.

2. „Didelės energijos jonizuojančių dalelių aptikimas pasigamintu detektoriumi“, Justinas Turčak, 3ckl.

3.“ Augalų augimo priklausomybė nuo magnetinio lauko ir garso dažnio“, Dominykas Grigorjevas, 3ckl.

4.“ Augalų ląstelių laidumas keičiant aplinkos temperatūrą” Aiva Stankaitytė, 3a kl.

5. „Arklių veislės, dresavimo priežastys ir galimybės“, Dominyka Rudžinskaitė,3b kl.

6.“ Paveldimo kintamumo įtaka organizmų įvairovei“, Rugilė Rudminaitė, 3c kl.

7. „Šiaulių Beržynėlio parko apšvietos tyrimas“, Arūnas Glinskas ir Ainas Konstantinovas, 3e kl.


 

Gimnazijos skaitykloje parengtas stendas, kuriame pristatomi aplinkosauginių projektinių darbų rezultatai. 2-ų klasių gimnazistai apibendrino atliktus tyrimus ir pasiūlė su jais susipažinti mokyklos bendruomenei ir atvykstantiems svečiams.

 

Šiais mokslo metais biologijos ir chemijos mokytojos antrų klasių mokiniams pasiūlė atlikti integruotus projektinius darbus, susijusius su aplinkotyra ir ekologija. Mokiniai patys siūlė projektinių darbų temas, susiskirstė į darbo grupeles po 2- 5 narius. Pirmą šių metų mokymosi pusmetį antrokai atliko šiuos projektinius darbus: „Oro tarša turi įtakos klimato kaitai Šiaulių mieste“, „Gyvoji gamta parodo aplinkos taršą“, „Organinių junginių nustatymas maisto produktuose ir jų reikšmė mitybai“, „Dulkės Beržynėlio parke“, „Chemija buityje“, „Vitamino C tyrimas vaisiuose ir daržovėse“, „Krakmolo reikšmė ne tik mityboje“. Projektiniai darbai vyko ne tik mokyklos laboratorijose, bet ir už jos ribų: judriose gatvėse, Beržynėlio parke ir miške. Mokiniai stebėjo gamtos ir ekologinius procesus, rinko duomenis, atliko matavimus, grįžę į laboratorijas ištyrė gamtinę medžiagą ir apdorojo gautus duomenis. Taigi, vyko intensyvi tiriamoji – eksperimentinė veikla. Teorija išnagrinėta ir aprašyta, duomenų analizė atlikta, rezultatai žinomi, išvados padarytos. Projektų dalyviai savo darbus sausio pabaigoje pristatys mokyklos bendruomenei.
 

                    
                    

                     


                   


                    


                     

                     

                    

                    

                    

                    

                    

                    


                    


                    


                    



                   




                







© 2022 Šiaulių „Romuvos“ gimnazija