Mokytojo ugdymo(si) inkliuzinei mokyklai praktika tarptautiniame kontekste
2016-2017 m.m.
2015-2016 m.m.
LAIMĖTAS PROJEKTAS – GALIMYBĖ MŪSŲ MOKYTOJAMS TOBULINTI SAVO KOMPETENCIJAS GRAIKIJOJE.
Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos prioritetas – ugdymo turinio individualizavimas bei diferencijavimas, siekiant kuo geriau tenkinti asmeninius mokinių poreikius ir siekti kiekvieno mokinio pažangos. Tai yra sudėtinės inkliuzinio ugdymo dalys. Šis ugdymas – tai mokykla visiems, kur vyksta tikrasis gyvenimas, kur gerbiamas, pripažįstamas kitoniškumas, kur sudaromos sąlygos visiems tenkinti individualius poreikius.
Džiaugiamės, kad mūsų gimnazijos mokytojų parengtas naujasis projektas „Mokytojo ugdymo(si) inkliuzinei mokyklai praktika tarptautiniame kontekste“ pagal Erasmus + programą (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) buvo puikiai įvertintas ŠMPF ir jam skirtas finansavimas. Projekto metu susisteminsime gimnazijos mokytojų patirtį dirbant su skirtingų mokymosi poreikių turinčiais mokiniais. Keturios mokytojos dalyvaus kvalifikacijos kėlimo kursuose Graikijoje, kurių metu domėsis, kaip atpažinti individualaus mokymosi poreikius ir parinkti tinkamus mokymo metodus. Taip pat bus tobulinamas individualaus mokymo planų rengimas bei sukurta virtuali mokymosi aplinka.
Kadangi gimnazijos pagrindinis tikslas – siekti kiekvieno mokinio pažangos, esame tikri, kad projekto veiklos inicijuos reikšmingus ilgalaikius pokyčius tobulinant ugdymo procesą gimnazijoje.
Projekto vadovė Rita Švedienė
Tarptautinis projektas „Mokytojo ugdymo(si) inkliuzinei mokyklai praktika tarptautiniame kontekste“
Projekto vadovas gimnazijoje Rita Švedienė
Fondas SMPF (Erasmus+)
Projekto dalyviai: Rita Švedienė, Diana Nemeikienė, Nijolė Bružaitė, Ingrida Saunorienė
Projekto vykdymo terminas 2015-2017 m.m.
Projekto tikslai:
1. Siekti, kad mokykla tenkintų visų ugdymosi dalyvių poreikius: mokinių, turinčių skirtingus gebėjimus (ypač itin gabius ir žemesnių gebėjimų), mokytojų, kuriam reikia metodinių bei psichologinių rekomendacijų, ir mokinių tėvų.
2.Susipažinti su darbo su skirtingų gebėjimų vaikais specifika, strategijomis, pasidalinti įgyta patirtimi su kolegomis bei paskatinti juos kurti inkliuzinio mokymo aplinką savo pamokose.
3. Tobulinti karjeros konsultavimą gimnazijoje ir teikti mokiniams dar efektyvesnę pagalbą susidarant individualius ugdymosi planus.
4. Ugdymo procese efektyviai taikyti IKT, siekiant, kad tai taptų veiksminga priemone skirtingų gebėjimų mokinių ugdymui gerinti, planuojant ateitį Lietuvoje ir kitose šalyse.
5. Tobulinti mokytojų užsienio kalbos, tarpkultūrinius bei komunikacinius įgūdžius, stiprinti europinę dimensiją gimnazijoje.
Projektinė veikla
Eil.Nr. |
Projektinė veikla, renginiai |
Data
|
Vieta |
1 |
Situacijos analizė, pasirengimas kvalifikacijos kėlimo kursams: projekto veiklos pristatymas informaciniame stende, mokyklos internetinėje svetainėje; mokytojų susirinkimai gabių vaikų ugdymo klausimais, anketinė mokinių apklausa ir rezultatų analizė, iškilusių klausimų formulavimas ir pateikimas kursų organizatoriams. |
2015-09 / 2016-05 |
Gimnazija |
2 |
Dalyvavimas kvalifikacijos kėlimo kursuose apie inkliuzinį ugdymą (pasirinkti kvalifikacijos kursai "Inkliuzinis mokymas", organizuojamas IDEC S.a. institucijos Isthmia mieste (Graikija)). Kursų metu mokysimės atpažinti mokinių poreikius ir parinkti jiems tinkamus mokymo metodus bei vertinimą, diferencijuoti ir individualizuoti užduotis, gilinsimės į tinkamą individualių mokymo planų rengimą, galimybes užkirsti kelią ankstyvam mokyklos metimui. |
2016-08 – 22/26 |
Graikija |
3 |
Įgytos patirties sklaida gimnazijoje ir už jos ribų. Projekto partneriai yra gimnazijos socialiniai partneriai Šiaulių "Romuvos" progimnazija bei Šiaulių universitetas, kurie dalyvaus diskusijose ir projektinės veiklos sklaidoje. |
2016-09/ 2017-06 |
Gimnazija |
4 |
Pokyčių gimnazijos strateginiame plane ir ugdomojoje veikloje inicijavimas, virtualiosios mokymo aplinkos (VMA) sukūrimas, tarptautinio bendradarbiavimo su naujais partneriais plėtojimas bei naujų projektų rengimas. |
2016-09/ 2017-06 |
Gimnazija |