Fizika
MOKYTOJAI
Mokytojas metodininkas Romualdas Uža.
Mokytoja Aurelija Pelanskienė
PASIEKIMAI
VERTINIMAS
„ROMUVOS“ GIMNAZIJOS FIZIKOS DALYKO MOKINIŲ PAŽANGOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMO TVARKA 1 - 4 KLASĖSE
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vertinimas grindžiamas bendrosiomis ir brandos egzaminų programomis.
2. Naudojami šie vertinimo tipai: diagnostinis, formuojamasis, apibendrinamasis, kriterinis.
3. Su vertinimo tvarka mokslo metų pradžioje mokiniai supažindinami pamokose. Tėvai (globėjai) su vertinimo tvarka gali susipažinti „Romuvos“ gimnazijos elektroninio tinklalapio dalyko puslapyje.
4. Naujai atvykusiems mokiniams skiriamas 1 mėn. adaptacinis laikotarpis direktoriaus įsakymo nustatyta tvarka.
5. Pirmų, trečių klasių ir naujai atvykusių mokinių pasiekimai ir pažanga adaptaciniu laikotarpiu nepatenkinamais pažymiais nevertinami.
II. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
1. Vertinimo tikslas - padėti mokiniams mokytis fizikos.
2. Vertinimo uždaviniai:
• padėti mokiniams įsivertinti savo pasiekimų lygmenį.
• padėti mokytojui nustatyti mokinio mokymosi problemas, diferencijuoti ir individualizuoti darbą.
• pastoviai teikti tėvams (globėjams) informaciją apie mokinio pasiekimus.
• paruošti abiturientus fizikos brandos egzaminams.
III. PASIEKIMŲ VERTINIMAS
1. Nuostatos ir principai: vertinamos mokinių žinios ir supratimas, dalyko gebėjimai, formuojamos vertybinės nuostatos. Vertinimas atviras ir skaidrus – su mokiniais aptariami vertinimo kriterijai. Vertinimas: formalus ir neformalus.
2. Vertinama ugdymo procese: išėjus temą, skyrių, kursą ar baigus programą. Fizikos mokytojai naudoja formalų, neformalų , formuojamąjį, kaupiamąjį, diagnostinį vertinimą. Vertiname už: atsakinėjimą, savarankišką, kontrolinį, projektinį darbą, kūrybines užduotis, testus, pasiekimus olimpiadose, laboratorinių darbų atlikimą. Vertinimo dažnis:
• dvi savaitinės pamokos – keturi pažymiai per pusmetį;
• trys savaitinės pamokos – penki pažymiai per pusmetį;
• keturios savaitinės pamokos – septyni pažymiai per pusmetį.
• Vertinimo kriterijai:
Kontrolinis darbas
Mokytojas uždavinių skaičių parenka atsižvelgdamas į klasės mokinių pasiruošimą, gebėjimus, darbo atlikimo tempą ir t.t. Kiekviena kontrolinio darbo dalis vertinama 1-10 balais.
Tikrinant fizikos uždavinį atsižvelgiama į tam tikrus sprendimo etapus.
Uždavinio vertinimo kriterijai:
1. 1balas už teisingai parašytą sutrumpintą sąlygą.
2. 1 balas –už teisingą matavimo vienetų vertimą į SI sistemą.
3. 2 balai – už teisingai padarytą brėžinį.
4. 1 balas – už teisingai pasirinktas reikalingas formules.
5. 4 balai – už teisingai išvestą galutinę formulę.
6. 1 balas – už teisingai gautą atsakymą ir matavimo vienetus.
Testas
Testą sudaro 10 (20) klausimų su pasirenkamaisiais atsakymais. Kiekvienas teisingai atsakytas testo klausimas vertinamas atitinkamai1 (0,5) balu(o). Už testą daugiausiai galima surinkti 10 balų.
Savarankiškas darbas
Savarankiško darbo tikslas – sužinoti, kaip mokinys įsisavino teorines žinias, geba jas pritaikyti, atlikdamas užduotis. Savarankiškas darbas skiriamas iš vienos ar kelių temų, išnagrinėjus jas su mokiniais, ir gali trukti 15–30 min. Mokiniai gali naudotis mokytojo nurodytomis mokymo priemonėmis. Savarankišką darbą sudaro testas, sudarytas iš 10 (20) klausimų, arba 2 - 3 uždaviniai. Kiekvienas teisingas atsakymas testo klausimas vertinamas atitinkamai 1 (0,5) balu. Kiekviena uždavinys įvertinamas tam tikra taškų suma, kuri nurodoma prie užduoties. Tiek už testą, tiek už uždavinius mokinys daugiausiai gali gauti 10 taškų. Jei mokinys surinko pvz. 9,5 taško, tai taškai yra apvalinami.
Laboratorinis darbas
Laboratorinio darbo metu tikrinama, kaip mokinys geba teorines žinias pritaikyti praktiškai. Visi klasės mokiniai atlieką tą patį laboratorinį darbą su vienodomis priemonėmis ir prietaisais. Laboratorinis darbas susideda iš kelių dalių: darbo atlikimo, gautų duomenų analizės ir rezultatų įvertinimo, išvadų darymo bei papildomų užduočių atlikimo. Maksimalus balų skaičius už laboratorinį darbą gali būti 10 balų.
Vertinamas laboratorinio darbo metu:
1. 2 balai už savarankišką ir planingą darbo eigą.
3. 2 balai už teisingai gautus ir tvarkingai pateiktus duomenis.
4. 1 balai už teisingai pasirinktas formules ir teisingus skaičiavimus.
5. 2 balas už padarytas išvadas.
6. 1 balas už saugą darbo metu.
7. 2 balai už papildomas užduotis.
Taip pat pažymiu vertinama:
• projektiniai darbai;
• dalyvavimas olimpiadose, čempionate, konkursuose;
• kūrybiniai darbai ar tiriamieji darbai, mokinių atliekami ir popamokinėje veikloje;
• dalyvavimas konferencijose.
Mokytojai, rašydami pažymį už darbą, vadovaujasi šia lentele:
1. Vertinant naudojame apvalinimo taisykles. Keičiant bendrąjį kursą į išplėstinį mokiniai laiko įskaitą, kuri vertinama pažymiu. Mokiniu pereinant iš išplėstinio kurso į bendrąjį, jei jį tenkina turimas išplėstinio kurso pažymys, – įskaitos laikyti nereikia. Bandomasis egzaminas vertinami pažymiu.
2. Modulyje taikomas kaupiamasis vertinamas pagal kiekvieno mokytojo nustatytą tvarką, susitarus su mokiniais. Modulis vertinamas įrašu „įskaityta“ arba „neįskaityta“. Gavus įvertinimą "neįskaityta" - bendras pusmečio įvertinimas mažinamas vienu balu.
3. E-dienyne arba rašto darbuose komentuoti neigiamus įvertinimus, leisti pakartotinai perrašyti rašto darbus, atsiskaitymo terminus derinant tarpusavyje.
4. Apie pastebėtus pažangumo ir lankomumo pokyčius informuoti tėvus (globėjus), naudojant e-dienyną ar kitas 5. Informuoti tėvus (globėjus) vieną kartą per pusmetį apie įgytus modulyje gebėjimus, pažangą ir lankomumą, naudojant e-dienyną.
6. Apie kontrolinių, laboratorinių darbų ir įskaitų vykdymo datą mokiniai informuojami ne vėliau kaip prieš savaitę. Kontrolinių darbų skyrimą klasei dėstantys mokytojai derina tarpusavyje.
7. Mokiniai, kurie nerašė kontrolinio darbo, atsiskaito per dvi savaites. Jei kontrolinis darbas praleistas be pateisinamos priežasties – atsiskaito kitą pamoką.
8. Visi fizikos mokytojai laikosi vienodos vertinimo metodikos (Priedas Nr. 1).
9. Fizikos bandomojo egzamino darbai rašomi vasario pabaigoje arba kovo pradžioje. Esant nepatenkinamiems bandomojo egzamino pažymiams, moksleivis rašo 2 – 3 papildomus kontrolinius darbus tam, kad įvertinti jo pasiruošimą fizikos BE.
10. Dalinis kaupiamasis vertinimas. Rašomi pliusai už aktyvų dalyvavimą pamokose. Surinkus tris pliusus, kontrolinio darbo įvertinimas pakeliamas balu. Už neatliktus namų darbus rašomas neigiamas pažymys.
IV. INFORMAVIMAS APIE MOKINIŲ PASIEKIMUS
1. Vertinimas fiksuojamas e – dienyne.
2. Tėvai (globėjai) informuojami apie mokinių pasiekimus per tėvų susirinkimus, tėvų dienas ir e – dienyną.
3. Supažindinama mokyklos bendruomenė su signaliniais pusmečio rezultatais.
Priedas Nr.1
Formalusis mokinių vertinimas fizikos pamokose
Pateikiama apibendrinta kokybinių mokinių žinių, supratimo ir gebėjimų vertinimo lentelė. Pagal ją mokytojas numato mokinių pasiekimų vertinimo kriterijus. Įvertinant pažymiu, 4–5 balai atitinka patenkinamą lygį, 6–8 balai - pagrindinį lygį, 9–10 balų - aukštesnįjį.