Pagalba mokiniui
Gimnazijoje veikia Vaiko gerovės komisija.
Komisija organizuoja ir koordinuoja prevencinį darbą, socialinės – pedagoginės pagalbos teikimą. Kuria mokiniams saugią, jaukią, darnią ir ugdymui (si) palankią aplinką gimnazijoje.Tęsia specialiųjų poreikių mokinių ugdymą.
Vaiko gerovės komisiją sudaro:
Pirmininkė: Edita Klimaitė,matematikos mokytoja, klasės auklėtoja;
Nariai:
1. Kristina Gerčaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
2. Gintarė Kulbeckienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
3. Renata Baltraitienė, socialinė pedagogė;
4. Jurgita Lymantienė, specialioji pedagogė;
5. Inesa Jocė, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė;
6. Elena Nachataya, 3c klasės auklėtoja;
7. Inga Dovydaitienė, 1e klasės auklėtoja.
Vaiko gerovės komisijos sekretorė - lietuvių kalbos mokytoja Dalia Vėlaitienė.
Komisijos nariai nusiteikę padėti visiems (mokiniui, tėvams ar mokytojams), kurie kreipiasi pagalbos. Kviečiame bendrauti, jei iškilo socialinių, mokymosi, ateities planavimo ar psichologinių sunkumų.
TU NESI VIENAS. IŠDRĮSK IEŠKOTI PAGALBOS.
Klasės auklėtoja – ji yra arčiausiai tavęs ir padės išspręsti daugumą problemų ar suras žmones, kurie gali tau padėti.
SAVARANKIŠKO MOKYMOSI GALIMYBĖS
Savarankišką mokymąsi reglamentuoja Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28d. įsakymu Nr. V-1049. Mokinys prašymą dėl savarankiško mokymosi pateikia ugdymo skyriaus vedėjai. Įvertinus visas aplinkybes savarankiškas mokymasis įforminamas mokymosi sutartimi, skiriamas direktoriaus įsakymu.
Suderinus su mokinio tėvais (globėjais), gimnazijos direktoriaus įsakymu mokinys gali nesimokyti menų, dailės, muzikos, technologijų ir kūno kultūros.
Atsižvelgiant į susidariusias neeilines situacijas (didelis mokinių sergamumas, karantinas, šaltis ir kt.) arba gavus motyvuotą mokinio, jo tėvų prašymą ar klasės auklėtojo teikimą „Dėl pagalbos mokiniui, su pateisinama priežastimi daugiau kaip dvi savaites nelankančiam mokyklos“ organizuojamas nuotolinis mokymas.
- Ugdymo skyriaus vedėjai su dalykų mokytojais individualiai derina nuotolinio mokymo būdus bei galimybes.
- Dalykų mokytojai individualiai suderina su mokiniu ar jo tėvais mokomosios medžiagos, užduočių perdavimo, atsiskaitymų būdus ir formas.
- Mokytojas mokydamas nuotoliniu būdu, taiko kaupiamąjį vertinimą, kurio rezultatai, grįžus mokiniui į mokyklą fiksuojami dienyne.
- Nuotolinio mokymo įgyvendinimą kontroliuoja atitinkamo ugdymo skyriaus vedėja.
Pagalba specialiųjų poreikių mokiniams ir jų ugdymo(si) formos.
Rekomenduojama 1 ir 3 klasėse adaptacinio periodo metu neskirti namų darbų. Pažymiais bus vertinamos tik pamokoje įgytos žinios. Taip pat iki minimumo sumažinti namų darbų krūvį baigiantis mokslo metams – gegužės ir birželio mėnesiais.
Konsultacijos skiriamos gabiems mokiniams, besirengiantiems olimpiadoms, konkursams, norintiems giliau nagrinėti mokomąją medžiagą, besidomintiems dalyku, siekiantiems veiksmingiau pasirengti tolimesnei akademinei ar profesinei karjerai. Konsultuojami ir dažnai sergantys mokiniai, norintys geriau įsisavinti mokomąją medžiagą, bei pastangas rodantys ar specialiųjų poreikių mokiniai, kuriems reikalinga pagalba likviduoti susidariusias kurso spragas. Konsultacijas gali lankyti savarankiškai arba nuotoliniu būdu besimokantys mokiniai, turintys klausimų arba norintys atsiskaityti.
Apsisprendžiant dėl tolimesnio kelio būtina vadovautis sveika nuovoka, įvertinti dabartinius savo pasiekimus, įsiklausyti į mokytojų rekomendacijas, konsultuotis su mokinių socialinių kompetencijų ir ugdymo karjerai pedagoge. Pasirinkimų yra ne vienas.
Jei gerai sekasi mokslai, pakanka užsispyrimo kasdien savarankiškai padirbėti atliekant namų darbus – verta rinktis vidurinį ugdymą gimnazijoje. Šiems mokiniams bus pasiūlyta sudaryti mokymosi vidurinio ugdymo programoje sutartį.
Na, o jei yra mokymosi spragų, kurios ir dabar, besimokant 2 klasėje, trukdo pasiekti aukštesnių rezultatų, jei ne visada užtenka valios pasėdėti prie namų darbų, gal tikslingiau būtų pasirinkti mokymąsi profesinėje mokykloje, čia įgyta profesija padės realizuoti save gyvenime. Juk įgijus praktinių įgūdžių, išbandžius pasirinktą veiklos sritį, bus lengviau apsispręsti, kur toliau studijuoti.
Mokiniai, kurie sieks vidurinio išsilavinimo, mokysis pagal pačių susidarytą individualų ugdymosi planą, kurie skirsis mokinių laisvai pasirinktais dalykais, dalykų kursais, moduliais. 3 klasių mokiniai taip pat gali rinktis projektinį darbą, atitinkantį jo pasirinktą ugdymosi kryptį. Keblumų kartais pasitaiko, jei mokinio pasirinkimas yra išskirtinis ir nesusidaro mokinių grupė. Tokiu atveju ieškoma sprendimo, derinama su mokyklos galimybėmis.
Mokiniai gali rinktis mokytis dalykus bendruoju ar išplėstiniu kursu.
Bendrasis kursas perteikia dalyko pagrindus, užtikrinančius bendrą kultūrinį mokinių išprusimą, patirtį ir gebėjimus, būtinus tenkinti praktines gyvenimo reikmes. Jis apima plačiai vartojamas dalyko sąvokas, pagrindinius dėsningumus, svarbiausias idėjas, jų kontekstą ir praktinį taikymą, veiklos kompetenciją, vertybines nuostatas.
Išplėstinis kursas savo turiniu yra platesnis už to paties dalyko bendrąjį kursą, apima žinių, gebėjimų ir nuostatų visumą, orientuotą į nuodugnesnes tam tikros srities studijas. Jis skirtas mokinių savarankiško mokymosi gebėjimams ugdyti, mokymuisi operuoti dalyko žiniomis ir metodais sprendžiant praktinio ir teorinio pobūdžio užduotis. Šį kursą rekomenduojama rinktis tik gerai besimokantiems mokiniams, neturintiems didesnių mokymosi spragų. Jei Jūsų pasiekimai tik patenkinami, tai rodo, kad nesate pasirengęs mokytis dalyko išplėstiniu kursu.
Visi 2 kl. mokiniai ir jų tėvai bus supažindinti su vidurinio ugdymo programos individualaus plano susidarymo principais. Mokinius ir tėvus individualių ugdymo planų sudarymo klausimais konsultuoja Vidurinio ugdymo skyriaus vedėja Kristina Gerčaitė (101 kab.), mokinių socialinių kompetencijų ir ugdymo karjerai pedagogė Gintarė Kulbeckienė (102 kab.), 2 klasių auklėtojai.